Bu söz yanlıştır 1- Zira Allah'ın (cc) razı olmadığını kimse kurtaramaz, âmenna. Zaten şefaatin de, Allah'ın razı olmadığı kafirlerle bir alakası yoktur. Yani şefaat kafirleri cehennemden kurtaramaz.
2- Bu bir ödül töreni ise, buna şefaat denmez. Çünkü şeref başka bir şeydir, şefaat başka bir şey. bu ikisini birbirine karıştırmamak lazımdır.
Allahu teala kuran-ı keriminde şefaati şöyle tarif etmektedir;
مَنْ يَشْفَعْ شَفَاعَةً حَسَنَةً يَكُنْ لَهُ نَص۪يبٌ مِنْهَاۚ وَمَنْ يَشْفَعْ شَفَاعَةً سَيِّئَةً يَكُنْ لَهُ كِفْلٌ مِنْهَاۜ وَكَانَ اللّٰهُ عَلٰى كُلِّ شَيْءٍ مُق۪يتاً "Her kim güzel bir aracılıkla şefaatte bulunursa, kendisi için de ondan bir nasib bulunur. Her kim de kötü bir şefaatte bulunarak aracılık yaparsa onun için de ondan bir pay olur. Allah her şeye karşı dâima (iktidar sahibi olan ve her şeyi koruyup gözleyen bir) mukît olmuştur" (21)
Bu âyet-i kerimeyi okur ve muhatabımıza sorarız; Şefaat etmek aracı olmak manasına geliyorsa, peki Allah (cc) günahkarlar ile kimin arasında aracılık yapacak?
Elcevap,, .............? YOK.
Şefaat, günahkarları (hâşa) bazılarının dediği gibi Allahu tealanın elinden kurtarmak değildir. Zîra kimse kimseyi Allah'ın (cc) elinden kurtaramaz.
Fakat bir tefsir profesörünün diline doladığı mutlak âyetleri, mukayyed ayetlerle cevaplandırırız. Misal; يَٓا اَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمْ وَاخْشَوْا يَوْماً لَا يَجْز۪ي وَالِدٌ عَنْ وَلَدِه۪ۘ وَلَا مَوْلُودٌ هُوَ جَازٍ عَنْ وَالِدِه۪ شَيْـٔاًۜ اِنَّ وَعْدَ اللّٰهِ حَقٌّ فَلَا تَغُرَّنَّكُمُ الْحَيٰوةُ الدُّنْيَا۠ وَلَا يَغُرَّنَّكُمْ بِاللّٰهِ الْغَرُورُ "Ey insanlar! Rabbinizden hakkıyla sakının ve öyle büyük bir günden korkun ki; (o gün) hiç bir baba (ve anne) çocuğun (un yapması gereken bir şeyi, onun tarafın) dan ödeyemeyecektir. Hiç bir çocuğun kendisi de (anne ve) babasından hiç bir şey ödeyici olamaz! Allah'ın vaadi gerçekten bir haktır! Artık o en alçak (dünya) hayat(ı) sakın ha sizi aldatmasın! O son derece aldatıcı olan (şeytan) da sakın sizi (günahlara sevkedip; ne yaparsanız yapın,) Allah (sizi affeder, zaten o sizin imanla öleceğinizi ezeli ilminde biliyorsa, amelinizin bir faydası yoktur. Kafir olarak öleceğinizi biliyorsa da, günahlardan sakınmanız boşuna olacaktır! bu gibi laflar) ile aldatmasın" (22)
Bu âyetler mutlaktır. Dolayısıyla bu âyetleri delil göstererek evladın, babasına fayda vermeyeceğini idiaa edip savunanlara şu âyet-i kerimeyi okumalarını tavsiye ediyoruz;
يوم لا ينفع مال ولا بنون الا من اتي الله بقلب سليم "O gün ne mal nede oğullar fayda verir! Ancak o kimse müstesna ki selîm bir kalp ile Allah'a gelmiştir" (23)