Selahattin ÇELİK

Selahattin ÇELİK


TÜRKİYE TURİZM COĞRAFYASI ( Turizmi Etkileyen Faktörler)

09 Haziran 2020 - 00:03

Organizasyondaki Gelişmeler
•             Bu örgütler Avrupa dokümantasyon ve danışmanlık ağı kurarak; turizm ve çevre sorunları, turizmin yarattığı kirlilik, pratik çözümler, ek bilgi alımı için bağlantı gibi konularda bilgi toplama, işleme ve dağıtma alanlarında çalışmaktadırlar.

•             Ayrıca çeşitli Avrupa ülkelerinde turizmle ilgili bütün bilgilerin (tüketici kuruluşları, tatil belde ve yöreleri, turizm ve nakliyat kuruluşları, çevre ve doğayı koruma dernekleri, eğitim ve yerleştirme merkezleri, tur operatörleri vb.) kolayca erişilebileceği bir merkezler ağı oluşturmaktadır.

•             Son yıllarda turizmle uğraşan şirketler birbirleriyle bağlantılı olarak çalışmaktadır.

•             Ecotrans müşterilerine bilgi teminini şu şekilde sağlamaktadır: Broşürler, yenilenmiş bilgisayar baskıları, çevre ile ilgili bültenler, literatür ve medya listeleri, adres listeleri, danışmanlık hizmetleri ayrıca olaylar, toplantılar, konferanslar, seminerler ve çalışma grupları.

•             Böyle bir çalışma ile turistin gideceği yerin sosyo-ekonomik ve doğal özellikleri ortaya konulmakta, neyin çevreye uyumlu olduğu ve neyin toplumsal sorumlulukla ilgili olduğu araştırılmaktadır. Böylece turizm organizasyonları aracılığı ile turizme iştirak edecek olan insanların beklentileri ve isteklerini belirlemektedir.
Günümüzde Turizm

•             Turizm ile ilgili bilimsel araştırmaların kısıtlı oluğu dikkat çekicidir. Yeni bir bilim dalı olarak ortaya çıkan bu konudaki yetersiz çalışmaların yeri doldurulmalıdır. Yeni bir sektör olarak ancak 1950’lerden itibaren dünya gündemine giren turizm son yıllarda çok büyük gelişmeler göstererek bütün ülkelerin ana gündemleri arasına girmiştir.

•             Bu son dönemde çağ atlayan turizm faaliyetlerinin hızla gelişmesinin başlıca nedenleri ise şöyle sıralanabilir:

1- Eğitim seviyesinin yükselmesi,
2- Dünyanın çeşitli coğrafyalarındaki bilgilerin artması,
3- Ulaşımdaki büyük gelişmeler (otomobil, otobüs turları, ucuz dolmuş uçak seferlerinin artışı.)
4- İnsanları gelir düzeyinin yükselmesi,
5-Ülkelerde tanıtım faaliyetlerine büyük önem verilmesi.

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum