Bir kul olarak insana düşen görev, gücünün sınırlı olduğunu bilmek, kendini aciz bırakacak olayların her zaman ve mekânda var olabileceğini kavramak ve tedbirli olmaktır. Geçmişte yoldan çıkan azgınların hazin sonlarını düşünüp ibret almaktır. “De ki: ‘Yeryüzünde gezip dolaşın da, suçlu-günahkârların nasıl bir sona uğradıklarını görün. Yeryüzünde gezip dolaşmıyorlar mı ki, kendilerinden öncekilerin nasıl bir sona uğradıklarını görsünler. Allah onları yerle bir etti” gibi uyarlar üzerinde daha fazla düşünmekte fayda vardır.
KAYNAKLAR
Atalay, İ. (2015). Türkiye Vejetasyon Coğrafyası, Meta Basım Matbaacılık İzmir. Akkan, E. (1999). “Plüvial Dönem ve Tufan Olayı”, Hz. Nuh’tan Günümüze Cizre Sempozyumu, İstanbul. Aksoy, B. (1989) “Çağdaş Bilimlerin Işığında Nuh’un Gemisi ve Tufan”, İnsanlık Yolu Yayınları-I, Ankara. Bedir, A. (2010) “Tevhidin Yurdu Kur’an-ı Kerim Atlası”, Kaynak Yayınları, İstanbul. Bedir, A., Tunçbilek, H. H.(2002) “Harut ve Marut İki Melek Mi?” Harran Ün. İlahiyat Fak. Dergisi, 1-28.
Buhari, Ebu Abdillah Muhammed b. İsmail el-Buhari (256-874). Sahihu’l Buhari, el-Mektebetü’l-İslamiye, İstanbul. Bulaç, A. (2000), “Kur’an-ı Kerim ve Türkçe Anlamı”, Bakış Yayınları, İstanbul. Dirasat. (1993), Beyyumi Mehran. Dirasatün tarihiyetün mine’l-Kur’ani’l Kerim. 2. Bask, ut: 1993. Ebu Halil, Ş. (2007) “Kur’an Atlası Yerler, Kavimler, Peygamberler”, Fecr Yayınları, Tercüme: Dr. Enver Arpa, Ankara. Ebu’l, M, H: 261, “Sahihu Müslim”, el Mektebetu’l İslamiye, İstanbul.
Gordon, J., Gleizes, F.(1992) “The Atlantis Of The Sands”, Newsweek, 00289604, 2/17/92, Vol 119,İssue 7. Günek, 2010, “Nuh Tufanı İle ilgili Görüş ve Teoriler”, basılmamış lisans tezi, F.Ü., Elazığ. Hanbel, B. A., “Müsned”. El Mektebetü’l-İslami. İbn-i Kesir, (1999) “Kasasü’l Enbiya”, I. Baskı: Darü Nehr-i Nil. İbn-i Kesir, (1999) “Tefsirü’l-Kur’ani’l-Azim”, Tah. Sami Muhammed Selame. 2. Baskı, Daru Taybe.