ÂDEM’İN İKİ OĞLU KABİL VE HABİL
Ancak Müslüman tarihçi ve bilginler ile Yahudi kaynakları bunların Habil ve Kâbil olduklarını söyler. İnsan soyunun ilk kan dökücülüğü sayılan ilk cinayetin faili Kâbil, öldürülen ise Habil’dir. Bu olayla insan ilk defa kardeşinin kanını dökmüştür.
Evlilikle ilgili ilahi emrin ilki, ‘birinci doğumda doğanı ikinci doğumda doğanla, ikinci doğumda doğanı da birinci doğumda doğanla evlenmesi’ şeklindedir. Çocuklarının bu şekilde evlendirilmesi Âdem Aleyhisselam’a Yüce Allah tarafından vahiy yoluyla bildirilmiştir. Bu vahiy, zamanı geldiğinde Hz. Âdem tarafından çocuklarına emredilmiştir.
Hz. Âdem ve Havva’dan, her seferinde biri erkek ve biri de kız olmak üzere, toplam yirmi doğumdan kırk çocuk dünyaya gelmiştir. Bunların 20’si erkek, 20’si kızdır. Bu ikizlerden her biri, kendisiyle aynı doğumda dünyaya gelen ikizinden başka, diğer doğumlarda dünyaya gelen ayrı cinslerinden herhangi biriyle evlenebilirdi.
İlahi ve kesin olan kural böyle bir uygulamayı gerektiriyordu. İkiz olarak beraber doğan kardeşle evlenmek haram kılınmıştır. Bu durum, takdir-i ilahi olarak belirlenmiş olup, insanlığın bu başlangıç zamanında, Hz. Havva anadan doğan öteki kız kardeşlerden başka kadının olmayışından kaynaklanan özel bir durumdur.
İlk çocuklar büyüyünce, İlahi emir doğrultusunda Âdem Aleyhisselam, büyük oğlu Kâbil’e Habil’in ikizi olan kız kardeşi İklima ile küçük oğlu Habil’e de Kâbil’in ikizi olan Lübüd ile evlenmelerini istedi. Bu emri kendi isteği ile değil, Allah’ın emri olduğunu ve kendisine vahiy yoluyla bildirildiği için verdiğini söyledi. Habil, emri tereddütsüz olarak ve derhal kabul etti.
Kâbil ise Habil’in kız kardeşiyle evlenmeyi reddederek beraber doğduğu kendi ikizi olan kız kardeşiyle evlenmek istedi. Habil’in, Allah’ın emri olan Kâbil’in ikizi ile evlenme teklifini reddeden Kâbil buna gerekçe olarak da, kendisiyle beraber doğan ve ikizi olan kız kardeşinin daha güzel olduğunu ve onunla evlenmeye kendisinden daha layık olduğunu gösterdi.