“Ticaret” konuşuruz çoğunlukla..
Siz buna “ekonomi” de diyebilirsiniz..
Konuşmalarımızda özellikle Almanya ve İtalya’dan başlayarak, dünyanın birçok ülkesinde halkın “kendi markaları”na sahip çıktığı dile getirilir..
Örneğin; Almanya’da büyük bir AVM’de mağaza açan ABD’li dünya markası, açtığı mağazayı “talep olmaması” nedeniyle 1 yıl sonra kapatmak zorunda kalmış..
Çünkü, Almanlar o mağazadan alışveriş etmemiş..
Bu tür bir “milliyetçi tutum”un maalesef bizde pek olmadığı ifade edilir..
...
Bu örnekler ışığında, manzaramıza bakmamız şart olmadı mı?
Özellikle “Türkiye’de üretim yok” diyerek, kendi ülkesini kötüleyenlere bu manzarayı anlatmak zorundayım..
…
‘YABANCI’ ÖZENTİSİ
Söylemeye gerek var mı bilmiyorum, ama Türkiye’de, bir “yabancı marka özentisi” alıp başını gitmiş durumda..
Bu ne demek?
“Türkiye, bütün yabancı markalar için bir cennet” demek..
Ülkemizde üretim yokmuş..
Kişi sadece görmek istediğini görürse, nice güzellikleri kaçırır..
Şu koca koca AVM’lerden kafasını çıkartıp mahallesine/sokağına baksa, anlayacak..
Örneğin; ülkemiz tekstil alanında oldukça iyi..
Denizli'de, Bursa'da, Antep'te, İstanbul'da ve daha birçok ilde “yerli üretim” fabrikalarımız var..
Ama sen ısrarla “yabancı marka”nın peşine düşersen, tabii ki senin gözüne ülkede bir şey üretilmiyor gibi gelir..
Ülkemizde yüzde yüz pamuktan üretilmiş bir elbiseye 50 lira vermezler, hatta aşağılarlar..
Ama, yarısı naylon aynı elbiseye yurt dışından geldiyse ve üzerine de bilindik bir marka yapıştırıldıysa 500 lirayı keyifle verirler..
Mahallesindeki küçük esnaf çökerken o İngiliz’i, Alman’ı, Amerikan’ı zengin eder..
…
YERLİ MAĞAZA İSTEYİN
Benim ülkem kazanmazken, neden başka ülkeye kazandırıyorsunuz?
Bu ülkeyi fakirleştirmek, üretimini engellemek için, “Türkiye’de üretim yok” şeklinde yapılan algıya kanmayın artık..
AVM’lerden çıkma ve yerli malı kullanma zamanı çoktan geldi..
Ya da AVM’lerde artık yerli ürün satan mağazalar olması için de çaba göstermeliyiz..
Ve biz bunu, “ülkemize ekonomik bir saldırı var” diye değil, her zaman böyle yaşamayı kural edinmeliyiz..
Tıpkı Almanlar, İtalyanlar ve İngilizler gibi..
…
Kendi ülkesinin ürünlerini tercih edenler biliyor ki..
Bu tercih ülke ekonomilerine büyük katkı yapacak, bu da kendilerine hizmet ve artı değer olarak geri dönecek..
Yabancı ürünleri kullananlar o ülkelerin kalkınmasını, kendi ülkesinin geri kalmasını ibretle izleyecek..
…
“BÜYÜK” DÜŞÜNELİM
Biraz geç kaldık belki..
Ama..
“Zararın neresinden dönsek kardır” diyerek “yerli malı”nı tercih etmek zorundayız..
Bu ülke bizim..
Büyük düşünelim..
Büyük devlet olalım..
Ülkemizin ürünlerine sahip çıkalım..
Aklınıza gelebilecek her ürünün..
Markaları farklı da olsa ülkemizde de var olduğunu unutmayın..
Pahalı olabilir..
Hatta bazıları kalitesiz de olabilir..
Ama..
Ne olursa olsun, ülkemin malı..
Talep, hem ucuzluğu hem kaliteyi zaman içinde mutlaka getirecektir..
…
Üstelik..
O yurtdışı mallarının çoğunun ülkemizde imal edildiğini de unutmayın..
Eğer biraz fedakarlık yapmaz isek, bir gün gelecek çocuklarımız bizden hesap soracaklardır..
Ve unutmayın, başka Türkiye yok..