Ömer KÖSE

Ömer KÖSE


DİJİTAL TURİZM OTELCİLİK VE YAPAY ZEKA

05 Haziran 2020 - 00:01

Programlama dili , bilgisayarın donanıma nasıl davranacağını anlatan, bilgisayara yön veren komutlar, kelimeler, aritmetik işlemlerdir. Diğer bir tanımla programlama; bilgisayar programlarının yazılması, test edilmesi ve bakımının yapılması sürecine verilen isimdir. Şu ana kadar 150’den fazla programlama dili yapılmıştır. Yoğun olarak kullanılan programlama dillerine Pascal, Basic, C, C#, C++, Java, JavaScript, PHP ve Pyhton kodlama programları örnek gösterilebilir. (Kaynak: Wikipedia)
Dünyaca ünlü bilgisayar programcıları ilk kod yazmaya nasıl ve ne zaman başladıklarını ve o süreçte neler yaşadıklarını aşağıdaki video ile paylaşmışlardır.

İşte o video:

Ülkemizde kademeli normalleşme sürecine girmiş bulunmaktayız. Kademeli olarak sektörler ekonomi çarklarının dönmesi için faaliyetlerine başlamışlardır. Sağlık Bakanlığı ve sağlık çalışanları tarafından salgınla top yekün mücadele edilmiştir.Ekonomi çarklarının eski düzenine dönmesi ve salgının daha çok yayılmaması adına sektörler için önlem ve tedbir kuralları yayınlanmıştır. Salgın ve karantina sürecinde ekonomik, sosyolojik ve kültürel dönüşüme uğramaya başladık. Hayatımızda ilkleri yaşadık. Örnek verecek olursak e-bayram kelimesi girdi hayatımıza, mobil uygulamalar üzerinden el öptük, kucaklaştık ve özlem giderdik. Corona virüs (COVID-19) pandemisi ie beraber oteller, Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın salgın önlem ve tedbirler kapsamında yayınladığı genelgenin kurallarını uygulamak için gerekli altyapı çalışmalarını başlatmışlardır. Konaklama işletmeleri haziran veya temmuz ayı gibi tatilcilere kapılarını açmayı planlıyorlar. Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın yayınladığı genelgede 132 maddelik önlem ve tedbirler vardır. Örnek verecek olursak havuz başındaki şezlonglar sosyal mesafeye göre ayarlanacak ve açık büfede bulunan yiyecekler misafirlere aşçılar tarafından dağıtılacaktır.

Yirmibirinci yüzyılın yapay zeka ve robotlar dünyası olacağı öngörülmektedir. Yapay zeka ve robotlar yakın gelecek zamanda gündelik hayatımıza hızlı bir şekilde giriş yapabilirler. Tabi bu gelişimden sektörlerde kaçınılmaz olarak etkilenecektir, bu sektörlerden bir tanesi de turizm sektörüdür. Turizm ve otelcilik sektöründe yapay zeka uygulamaları çağrı merkezlerinde, rezervasyon sistemlerinde ve satış pazarlama kanallarında kullanılmaktadır. Akıllı telefonların gelişmesi ile beraber Android ve İOS uygulamalarının kullanımı artmıştır. Artık bu teknolojiye robot teknolojiside entegre edilmeye başlanmıştır. Dünyadaki gelişmeler iyi okunup iyi analizler yapılmalıdır, yakın geleceğin yapay zeka ve robot teknolojisine turizm işletmeleri hızlıca entegre olup teknolojik gelişmelere ayak uydurmalıdırlar.

Dijital Turizm Otelcilik ve Yapay Zeka
Yapay zeka ve robot teknolojisi turizm sektörüne entegre edilerek yeni kullanım alanları ortaya çıkmıştır. Yapay zeka ve robot teknolojisine en iyi örnek, Çinli elektronik e-ticaret devi Alibaba Group’un Çin’in Hangzhou kentinde 290 odalı FlyZoo Future adlı otelidir. Otelde kayıt işlemlerini, ışıkların kontrolünü ve oda servisi gibi bir çok hizmeti yapay zekalı robotlar gerçekleştirmektedir.

İşte o otel:

Diğer bir örnek ise Japonya’nın başkenti Tokyo’da hizmete giren robot otelde müşterileri 4 dil bilen ve insanı andıran robotlar karşılıyor, danışman robot da zaman zaman misafirlerin iltifatlarına teşekkür ile karşılık veriyor.

Japonya’da hizmete giren robot otel, misafirlere farklı bir konaklama deneyimi sunuyor. Giriş ve çıkış işlemlerinin insanı andıran robotlar tarafından yapıldığı otelde, müşteriler merak ettikleri konuları da yine robotlara sorarak öğreniyor.

 İşte o otel:

Dijital Turizm Otelcilik ve Yapay Zeka, Turizm Otelcilik sektörü insan gücü olmadan çalışma imkanı olmayan sektördür.

Oteller 24 saat yaşamın olduğu kuruluşlardır ve misafirlerin taleplerine anında cevap verilmektedir. Turizm otelcilik, hizmet sektörü olduğu için insana dayalı çalışma düzeni vardır. Hizmet sektöründe otellere tatile gelen misafirlerin tatil süresince aldığı hizmetin kalitesi ne kadar iyi ise misafir  memnuniyeti o kadar artar ve o işletme kadar başarılı olur. Bana göre otel misafir memnuniyetini artırmak için şu üç sıralamaya dikkat edilmesi gerekmektedir. Birinci sırada hijyene, ikinci sırada yemeğin lezzetine ve çeşitliliğine  ve üçüncü sırada personelin kalitesine. Yapay zekalı ve robot temalı bir otelde bazı departmanların işlerini yapay zeka ve robotlar yapabilir, ama hep bir şeyler eksik kalabilir işte eksik olan kısım insan ruhudur. Tatil süresince tatile gelen misafir ile otel personeli işin doğası gereği iletişim halinde olur. Hepimiz sosyal varlıklarız tatile gelen misafir otelde çalışan personel ile konuşur, hikayelerini karşılıklı paylaşır ve anılar biriktirirler. Yıllardır aynı otelde çalışan personel için her yıl aynı tesise tatile gelen misafirler vardır, yıllardır otelcilik sektöründe olduğum için bu konunun bizzat canlı şahidiyim.

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum