Reklam
Av. Osman Zeki Özcan

Av. Osman Zeki Özcan


ALGI DOLANDIRICILARINA DİKKAT

18 Ocak 2018 - 00:06

Bu yazımda, yaşadığım bir olaydan hareketle, tüketiciyi algıda yanılgıya düşürerek dolandıran, yeni bir emek hırsızlığı türüne dikkat çekmek istiyorum. İkamet etmiş olduğumuz evimizde doğalgaza geçince , evdeki fırının doğal gaz dönüşümünü yaptırmamız gerekti.
Bu nedenle , fırının markasını taşıyan ünlü ve bilinen beyaz eşya firmasının servisinin telefonunu bulmak için, Google’dan yaptığım araştırma sonucunda, ilk sırada çıkan meşhur beyaz eşya firmasının logosunu taşıyan linke tıkladığımda , tereddüde mahal vermeyecek şekilde aradığım markanın sitesi olduğuna inandığım numarayı aldım ve yetkili! servisi aradım.
Telefonu açan kişiye meramımı ilettikten sonra, servis için yarın gelecekleri bilgisini aldım ve sözleştik. Ancak telefonu kapattıktan sonra, görüşmeyi yapan kişinin, firmanın kurumsallığına yakışmayacak düzeyde olduğu hissi uyandı bende. Ama yine de işlemi , markanın yetkili servisine yaptırmak istiyordum. Çünkü, ileride oluşabilecek bir sorunda, yetkili servis güvencesini hissetmek istiyordum.

Ertesi gün oldu. Tüm gün beklememize rağmen, servis gelmedi. Aramalarımız sonucu servis eve, 21.00 sularında ancak gelebildi. Mavi montlu iki şahısla ilgili dikkatimi çeken ilk şey, montlarında kurumsal firmanın logosunun olmayışıydı. Bu durum bende şüphe uyandırdı. Geldikleri araca baktım. Araçta da logo, amblem v.s.  yoktu. Eşim de ben de kişilerin yetkili servis elemanı olmadığından şüphelendik. Kendilerine yetkili servis misiniz diye sorduğumuzda evet cevabını aldık. Ayrıca servis fişlerinde kurum logosu vardı. Çelişkide kaldım. Ama verilen hizmetin kalitesinden ve iletişimden memnun kalmamıştık.

Elemanlar gidince, internette biraz araştırma yaptım. Firmanın, kurumsal 444 ile başlayan iletişim numarasını buldum. Aradım. Görüştüğüm kişiye durumu aktardım. Bu iletişim numarası dışında, hiçbir numaranın yetkili servis olamayacağını söyledi. Dolandırılmıştık.
Daha sonra sahte servisi aradığımda, kendilerinin yetkili olmadığını, hiçbir zaman da böyle bir iddiaları olmadığını söyleyerek inkar ettiler. Ben de, avukat olduğumu, kendilerini savcılığa bildireceğimi söyleyince, istediğimiz yere gidebileceğimizi söylediler.

Araştırmalarımda şöyle bir detay daha fark etmiştim.  En bilinen üç beyaz eşya firmasının üçünün de ayrı ayrı adını yazdığınızda, hep aynı numara çıkıyor ve üçünde de sadece yazdığınız firmanın yetkilisi gibiymişçesine bir site ile karşınıza çıkıyorlar. Son derece profesyonel bir dolandırıcılık yöntemi.
Ayrıca, sahte servisin gerçek servise göre servis ücreti iki katı. Ama tekrar ifade etmeliyim ki, burada asıl önemli olan, tüketicilerin herhangi bir aksi durumda, hak iddia edebilmesi ve karşılarında kurumsal bir firma bulabilmesi. Bunun için yetkili servis tercih ediliyor. Ama maalesef, bu tür sahtekar merdiven altı servislere yaptırılan işler, kaliteli olmadığı gibi, karşınızda hesap sorabileceğiniz bir yetkili de bulamıyorsunuz.
Sahte servisle görüşmemden yine bir yarım saat sonra , tekrar internette araştırma yaptığımda, bu sefer tüm siteleri kaldırmışlardı. Savcılık şikayetinden çekinmiş olsalar gerek. Ama ben yine de, ekran görüntülerini aldım ve buradan Cumhuriyet Savcılığına açık ihbarda bulunuyorum. Hiç kimse, haksız kazanç sağlayarak ,tüketicinin sağlığı ve güvenliği ile bu kadar rahat oynama hakkına sahip değildir.
HAFTANIN SÖZÜ            
İki şey çözümsüz görünen problemleri bile çözer:
1- Bakış açısını değiştirmek
2- Karşındakinin yerine kendini koyabilmek
                                                                                                                           
 
 
 
 
 
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum