Keşif ekibi olarak geçtiğimiz yıl ANTBİRLİK'e ziyarette gittik. Amacımız yılların ANTBİRLİK’de neler oluyor, neler yapılıyor gibi bizde merak uyandıran soruları yerinde izleyerek gidermekti.
ANTBİRLİK deyince akla Antalya'da pamuk gelir. Pamuk üreticisinin buluştuğu çatının ortak adı ANTBİRLİK.
Yönetimle biraz sohbet ettik. Sorular sorduk. Bize sabırla beklememiz ve ANTBİRLİK’i takip etmemiz istendi. Bizde hayhay deyip sabırla beklemeye başladık.
ANTBİRLİK hem yapısı hem de üstlendiği misyonu ile çiftçinin gücüne güç katan şehrin ekonomisine katkı sağlayan değerli bir kuruluş. ANTBİRLİK’in güçlü olması bu şehrin çiftçilerinin güçlü olması demek.
Ve son aylarda ANTBİRLİK kendini hissettirir bir atılıma geçti. Yönetim dümenine geçen Mustafa Yavuz ve ekibi güzel olduğu kadar heyecan verici atılımlar yapmaya başladı. Nasıl mı? Anlatayım...
Gecen hafta alış-veriş için marketteydim zeytinyağı arıyorum. Aklımızda bildik marka Tariş ve Marmara Birlik gibi ürünler geliyor. Bu yüzden gözüm raflarda bu markaları arıyor. Rafları tararken bir an gözüme ANTBİRLİK logosu ilişti.
Yanılıyor olabilir miyim diye biraz daha dikkatli baktım. O da ne 750'lik ve 500'lük şişelerle 5 litrelik teneke ambalajlarda ANTBİRLİK zeytinyağı... Büyük şaşkınlıkla enerji ve besin değerlerini inceledim.
Müthiş rakamlar. Kaliteli zeytinyağı. Üstelik güvenilir bir markanın 66 yıllık dev bir kurumun, şehrimize mal olmuş ANTBİRLİK’in ürünü. Çok sevindim.
Birden yönetimle yaptığımız söyleyişi de, bize sabırla bekleyin sözleri aklıma geldi. Demek ki bu günler planlanıyormuş. Marka yaratmak ve gerekli zaman için sabır bekleniyormuş. Birden ve ansızın sesiz sedasız çıktılar karşıma. Çokta iyi yaptılar. Sunumu ve kalitesi ile olumlu bulduğum zeytinyağının sonucunu da bize bıraktılar.
Markalaşmak, mükemmelleşebilmektir. Daha iyi hale gelmek, iyisini sunmaktır. Aslında markayı marka yapan, yönetimidir. Yönetimin vizyonu, markalaşmanın en önemli adımıdır.
Yöneticinin vizyonu yeterli değilse, kendini ve kurumunu geliştirmek için çalışmalar yapmıyorsa, o kurumun markalaşması zordur.
Yönetim kalitesi ürüne de yansır ise markalaşmak kaçınılmaz olur. ANTBİRLİK Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Yavuz, iki yılda birliği toparlarken aynı zamanda da bir marka yaratmanın peşine düşmüş. Ve başarmış. Biz Antalyalılar olarak ANTBİRLİK’e ve yönetime destek vermek düşer.
Şimdi hükümetin ANTBİRLİK’te yaptığı zorunlu değişikliği daha çok takdir ediyorum. ANTBİRLİK tarım dünyasında yeniden eski günler gibi söz sahibi oluyor. Bence es geçmeyin.