Reklam
Halil Demir

Halil Demir


VÜCUT DİRENCİMİZ İÇİN SEBZE VE MEYVE TÜKETELİM

09 Nisan 2020 - 00:03

Dünyayı kasıp kavuran koronavirüslü günlerimizi evlerimizde geçirmeye devam ediyoruz. Etkisini her geçen arttıran bu illet, en güçlü devletlere bile diz çöktürmüş durumda.

İnsanlık bu günlerde sadece sağlıklarını korumaya çalışıyor. Virüsün önemli etkisinin olacağı ekonomik buhranlı günlere çok kalmadı. Sağlıklı kalabilen insanlar ülkelerin ekonomik çalkantıları ile yüzleşecekler.
Bu aşamaya geçmeden önce sağlıklı kalmamız gerekiyor. Bütün uzmanlar, koronavirüse yakalanmış olanların ayakta kalabilmesi için vücut dirençlerinin yüksek olmasının önemini vurguluyorlar.
Bunun yolu da bol vitamin ve mineral içeren gıdalarla beslenmeden geçiyor. Sebze ve meyveler bu açıdan büyük öneme sahip.

Örneğin K minerali bakımından zengin olan muz,A, B6 ve C vitamini içeriyor. Narenciye türleri son günlerde oldukça rağbet görüyor. Dalında bekletilen portakal ve limonun fiyatı oldukça yükseldi. Çünkü C vitamini bakımından çok zenginler.

C vitamini bakımından öne çıkan diğer meyveler çilek, kivi, dut. Aynı zamanda antioksidan da içeriyorlar. A vitamini kaynağı kayısı ve Trabzon hurması tüketilmesi elzem meyvelerden.

Kuşburnu denilince likopen, A, B, E ve K vitaminleri akla geliyor. Hücre yenilenmesine katkısı olduğu belirtiliyor. İçerdiği magnezyum ve demir mineralleri çok önemli.

Nar ve böğürtlen vitaminler yanında, antioksidan bakımından da zengin. Vücudun virüs ve bakterilere karşı savaşmasında öne çıkanlardan.

İçerdikleri besin ve mineraller dolayısıyla tropik meyveler de son yıllarda en dikkat çekiciler arasında yer alıyor. Ejder meyvesi, passiflora, avokado, aronya adeta vitamin deposu.

Meyvelerin yanında sebzeleri tüketmek de oldukça önemli. Biberlerin ve lahana grubu sebzelerin de C vitamini bakımından zengin olduğunu biliyor muyuz? Lahana ve brokkoli C vitamini ile dikkat çekerken, kırmızı lahana antioksidan kaynağı.

Mantarları tüketirseniz hem protein, hem de özellikle kayın mantarı, shiitake gibi mantarlar ile B kompleksi vitaminleri alırsınız.

Ispanak, semizotu gibi sebzeler sadece sindirim sistemini rahatlatmaz, Ca gibi bazı mineralleri de sağlar. Ispanak ve bazı yaprağı yenilen sebzelerde az da olsa B12 vitamini bulunuyor.

Sofraların vazgeçilmezi domates içerdiği likopen ve diğer besleyici özellikleri ile sağlık kaynağıdır. Enginar karaciğer dostudur, kanı temizler ve bağışıklık sistemi için birebirdir.
Sarımsak antibiyotik sebze olarak ün salmaktadır. B6, C vitamininin yanında demir, kalsiyum, manganez ve bakır mineralleri ile göz dolduruyor.

Bütün meyve sebzeler insan beslenmesi açısından kendilerine göre önemlidir. Hepsinden dengeli şekilde tüketilmelidir. Taze ve sağlıklı tüketilen meyve-sebzeler vücudu dirençli hale getirir.

Peki beslenmemiz açısından sadece sebze ve meyveler mi önemli? Hayır, bütün tarım ürünleri sağlığımız açısından çok önemlidir.
Koronalı günlerimizde tarım sektörümüzün önemi bir kez daha ortaya çıkmıştır. Tarım insanlık için vazgeçilmezdir.
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum