Reklam
Faruk ÇELİK

Faruk ÇELİK


RAMAZAN'DA SAĞLIKLI BESLENME TÜYOLARI

08 Mayıs 2019 - 00:03

Sağlıklı ve dengeli beslenmenin sağlıklı yaşam için en önemli unsur olduğuna her fırsatta dikkat çeken uzmanlar, Ramazan dönemine girdiğimiz bu günlerde oruç tutarken dikkat edilmesi gereken hususlara dair uyarılarda bulunmaya devam ediyor
Bugün kıymetli okurlarımız için, doktorların oruca dair tavsiyelerini paylaşacağım…

Ramazanda beslenme kurallarına dikkat etmek Ramazanı bereketli, huzurlu ve maneviyatlı geçirebilmek için çok önemlidir. Ramazanın yaz aylarına denk geldiği bu dönemde sahur erken iftar da geç vakitte edilmektedir. Bu nedenle Ramazanı aşağıda verilen programa uygun geçirmek faydalı olacaktır.

SAHURDA: Limonlu su içilmeli ve hurma yenmelidir. Hurma yerine kabuklarıyla birlikte incir ya da herhangi meyvede yenebilir.

İFTARDA: Önce su içilir, ardından tek çeşit meyve yenebilir. Meyve yedikten sonra akşam namazı kılınır ve iftara devam edilir. İftarda en fazla 2 çeşit yemek yenebilir: çorba ve salatayla yemek. Yemekten sonra su veya içecek içilmez. Çünkü içecek mide suyunu seyreltir ve hazım zayıflar. 2 saat sonra yudum yudum su içilebilir, az şekerli taze kavrulmuş kahve de içilebilir.
Ramazanda zengin bir sofra ile sahur yaptıktan sonra uyumak hazımsızlığa sebep olur ve iştahı açar. Bu nedenle oruç zor geçer ve iftarda fazla yeme ihtiyacı doğar. Sahurda su içen ve hurma yiyenlerin orucu hafif ve kolay geçer.
Bunun dışında sahurdan sonra uyumayanlar sahurda hafif bir kahvaltı yapabilirler. Ancak bu durumda iftar da hafif geçirilmelidir. Hz. Muhammed (S.A.V.) bazen 3 aylar boyunca sahur ve iftarda sadece su içer ve hurma yerdi. Bu orucun ne kadar etkili ve rahmetli olduğunu Ramazanda 10-15 gün sahur ve iftarda sadece limonlu su içerek, hurmayı çörekotu ve zeytinyağına batırıp yiyerek tecrübe edebilirsiniz.

Özellikle yaz aylarına girdiğimiz şu günlerde oruç tutmak zorlaşıyor. Susuzluk ve açlık baskın hale geliyor. İbni Malik Peygamberimizin bu konudaki şu tavsiyesini aktarıyor;
-"Dört şey yapan kişi orucu gayet rahat tutar:
-İftarı su ile açması
-Sahuru terk etmemesi
-Öğle istirahatını terk etmemesi
-Güzel koku kullanması.

Oruç aynı zamanda kan üretimine ve özellikle HCT yükselmesine yardımcı olur.
Bizim geleneğimizde iftar sofrası zengin ve gösterişlidir. Hatta biz bunu Ramazan bereketi olarak değerlendiririz. Çeşit artar, konuklara çok yemek yedirmeler başlar. İnsanlar Ramazanda kilo alır, uyuklar. Kilo alınca sağlık kazanıldığı düşünülür.
"#Oruç yaşam enerjisini gıdaların hazmına harcanmasından korur, böylelikle yaşam enerjisi hastalıklı yapıların ve toksinlerin giderilmesinde kullanılır.

Orucun bir diğer faydası da psikolojik dinlenmenin sağlanmasındadır. Sindirim sistemi, salgı bezleri sistemi, kan dolaşımı sistemi, solunum sistemi ve sinir sistemi bir dinlenme sürecine girer. Oruçlu kimsenin orucu sırasındaki durgunluk sanıldığı gibi değildir. Onun durgunluğu hücrelerin bakımı ve yenilenme işleminin gerçekleştirilmesidir." (Prof. Dr. Herbert Shelton (Amerika)

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum