"Kim Allah'a ve Rasulüne iman etmezse, (bilsin ki) gerçekten Biz, kâfirler için çılgınca yanan bir ateş hazırlamışızdır." buyurur, kendisinden başka hüküm koyucu hak İlâh bulunmayan Allah Teâlâ!..
Meşhur müfessirlerden Kadı Beydavî (rh.a.), "Envaru't-Tenzil ve Esraru't-Te'vil" adlı ünlü tefsirinde şunları kaydeder:
"Kâfirleri zamir yerine koyması, şunu bildirmek içindir ki, kim Allah'a ve Rasulüne birlikte iman etmezse kâfirdir. Küfründen dolayı çılgın ateşi hakketmiştir. Sairen'in nekire olması, korkunç olduğunu gözler önüne sermek, ya da özel bir ateş olduğunu bildirmek içindir."
İmam İbn Kesîr (rh.a.) de, bu ayetin tefsirinde şunları söyler:
"Yani, kim zâhir ve bâtında Allah için ihlâsla amelini işlemez ise, şübhesiz yüce Allah onu, cehennem ateşinde azablandıracaktır. İsterse insanlara, gerçekteki durumlarının aksine kanaat sahibi olmalarını sağlayacak hâller yansıtsın. Bu durumu değiştirmez."
Yine şöyle buyurur insanların Rabbi, Meliki ve İlâhı Allah Azze ve Celle:
"De ki: 'Allah'a ve Rasulüne itaat edin.' Eğer yüz çevirirlerse şübhesiz Allah, kâfirleri sevmez."
Prof. Dr. Vehbe Zuhaylî, "Tef-sirûl-Münir" adlı tefsirinde bu ayet hakkında şunları beyân eder:
"Yani, emirlerine uymak ve yasaklarından kaçınmak suretiyle Allah'a itaat ediniz. Sünnetine uymak, O'nun gösterdiği yoldan gitmek ve izini takip etmek sûyretiyle de Rasulüne itaat ediniz. Bu da, yüce Allah'ın size, Peygamberine tabi olmanızı farz kıldığını göstermektedir. Çünkü O, Allah'ın Rasulüdür. Yoksa durum, hristiyanların İsa (a.s.) hakkında iddia ettikleri gibi değildir.
Kendilerinin Allah'ın oğulları ve sevdikleri, yani Allah'ı seven kimseler olduklarını iddia ederek gurura kapılıp O'nun çağrısını kabul etmez, yüz çevirip gerisin geriye döner, emrinden aykırı hareket ederlerse, şübhesiz ki Allah, kâfirleri cezalandırır. Onların fiillerini beğenmez, onları bağışlamaz ve onlara gazab eder. Çünkü onlar, hevâlarına uymuş ve dosdoğru dinin gösterdiği hidayet yolunu terk etmiş olurlar.
Bu yol ve yöntem hususunda Peygamber (s.a.s.)'e muhalefet etmenin küfür olduğunun, kendisinin Allah'ı sevip O'na yaklaşan bir kimse olduğunu ileri sürse dahi, bu nitelikte olan kimseleri Allah'ın sevmediğinin delilidir." (Devam edecek…)