Ülkemiz ne kadar dijital? Geçen hafta Bilişim üzerine konuşmacı olarak konuk olduğum bir radyo programında özellikle merak edilen konulardan biri oluğunu fark ettim … Ve bu nedenle konuyu açmak, sizlere daha detaylı anlatabilmek için Dijital dünyanın nabzını tutan “We Are Social Digital 2019” raporunu siz değerli okuyucularımla paylaşmak istiyorum. Ayrıca Radyo Programcısı Bülent Yaşar EKİN Bey’e misafirperverliği ve faydalı bilgiler içeren programları için teşekkürlerimi sunuyorum.
Her yıl hazırlanan, Dünya ülkelerinde internet ve sosyal medya kullanıcı verilerini derli toplu tek bir raporda tutan bilgilere göre işte Türkiye’nin dijital karnesi…
Türkiye’nin yaklaşık Nüfusu 82,44 milyon ve bunun 59,36 milyonu internet kullanıcısı. Bu rakamlar da şunu gösteriyor ki nüfusun yaklaşık %72’si internet kullanıyor. Ve bunların 56,3 milyonu internete telefonlarından bağlanıyor.
İnternetin cihazlarda kullanımının dağılım oranları; %77 akıllı telefon, %48’i bilgisayar, %25 tablet, %9 u ise giyilebilir teknoloji ürünleri(akıllı saat v.b.)…
Türkiye internette günde ortalama 7 saat geçiriyor. Bu süreyi gruplarsak günde ortalama 2 saat 46 dakika Sosyal Medyada, günde ortalama 3 saat 9 dakika televizyon başında, son olarak 1 saat 15 dakika müzik dinleyerek geçiriyoruz.
Peki Türkiye sosyal medya kullanıcıları 2019 yılında en çok hangi web sitelerini ziyaret etmiş? Aktif şekilde sosyal medya kullananların sayısı yaklaşık 52,00 milyon yani ülke nüfusunun %63’ü. Rapora göre en aktif kullanılan sosyal medya platformu Youtube. Onu İnstagram ve Whatsapp takip ediyor. Facebook’un 4. Sıraya düşmesi dikkat çekici bunun sebepleri sanırım, genç kullanıcıların giderek Facebook’u terk etmesi ayrıca Facebook’un veri paylaşım kurallarını ihlal etmesi. Sıralamayı Twitter, Snapchat ve LinkedIn gibi sosyal medya platformları takip ediyor.
Ülkemiz internet kullanıcıları mobil telefonlarından 2018 yılı boyunca toplam 2,8 milyar uygulama indirmiş. Mobil uygulamalara harcanan para 360 milyar dolar.
E-Ticaret İstatistiklerini yorumlayacak olursak en çok harcamayı sırasıyla seyahat, elektronik ürün, giyim-ıtriyat ve oyuncak almış. Tüketim mallarına yapılan harcamalar sadece E-ticaret üzerinden 5,955 milyar dolar olarak gerçekleşmiş.
We Are Social ve Hootsuit tarafından hazırlanan 2019 medya istatistikleri bu şekilde. Görüldüğü gibi bu bilgileri dijital ve sosyal medyada hedef kitle belirleme ve diğer tüm faaliyetlerinizde kullanabilir. Türkiye’nin dijitalleşme süreci hakkında fikir sahibi olabilirsiniz.
www.dialogteknoloji.com