Reklam
Sertaç Kelleci

Sertaç Kelleci


#10YEARCHALLENGE

30 Ocak 2019 - 00:06

Son günlerin en çok konuşulan olayı olan 10 Years Challenge akımı sosyal medyada çok konuşuluyor.

Peki bu 10 Years Challenge nedir?
Türkiye’de bu akıma katılan birçok ünlü oldu. Bu akım ile birlikte, milyonlarca takipçisi bulunan oyuncular, sanatçılar ve sporcular, 10 yıllık süreçte yaşamış olduğu değişimleri sosyal medya üzerinden takipçileri ile paylaştı.
Sosyal medyada meydana gelen bu akımların her zaman masumane bir şekilde görmek günümüz dünyasıyla pek örtüşmüyor. Bu tarz akımların ortaya çıkış nedeninin altında farklı sebepler aramak gayet mümkün.
Ön kameralı telefonların satışı için selfie, araba satışlarını artırmak için ‘Kiki dansı’ akımlarının başlatılması gibi, sosyal medyanın güvensiz yapısı bilgi hırsızlığı ile veri güvenliği tehdidini meydana getiriyor. Bununla birlikte konunun eğlencenin ötesinde bir algı ve toplum mühendisliği olabileceği yönünde de varsayımlar mevcut.

 Özellikle bu tarz akımlara kaç kişinin katıldığı, ne tarz içeriklerin paylaşıldığı ve gelecekte olası meydana getirilebilecek bir akımın popülaritesini saptamak adına sosyal ağlarda bu tarz içeriklerin önemli etki oluşturarak yayıldığını söyleyebilmek mümkün
Kullanıcıların 10 yıl önceki halleri ve şimdiki hallerini kıyasladıkları akımda elde edilen verilerin reklam faaliyetleri, yüz tanıma algoritmalarının geliştirilmesi amaçlı kullanıldığı gibi yapay zeka içinde kullanılabileceği.

On yıl önceki yüz hatlarının günümüze uyarlanmasıyla birlikte diğer verilerin de işlenmesi pekala mümkün hale geliyor. Özellikle Facebook'un yapay zeka sürecinin gelişim göstereceği, bu sayede kullanıcı profillerinin hızlı bir şekilde analizinin sağlanacağı, dolayısıyla sigorta ve sağlık şirketlerinin bireysel reklam gönderebileceği düşünülüyor.

Büyük sosyal medya şirketleri bu verileri kullanabilir. Hedefli reklamcılık açısından oldukça önemli. Kısacası e-ticaretin ve internet ortamındaki sanal satış artışının varlığı düşünülürse bu akım sosyal ağlar için bulunmaz bir nimet.

Rusya'nın kişisel verilere ilişkin yasal yükümlülüklerini yerine getirmediği için Twitter ve Facebook hakkında soruşturma başlatmasının nedeni de bu şaibeler. Çin gibi ABD'den bağımsız ülkelerse farklı tedbirler almış durumda.
Dolayısıyla, bedelsiz, sırf eğlence olsun diye, karşılık beklemeden bizleri düşündükleri için, üçer beşer hizmetimize sunulan bu platformların birkaç gencin icadı olmadığını aklımızdan çıkartmamalıyız.
 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum