TÜRKİYE'NİN 2023 TURİZM STRATEJİSİ

ERSOY: HEDEF, 65 MİLYAR DOLAR GELİR

TÜRKİYE'NİN 2023 TURİZM STRATEJİSİ

ERSOY: HEDEF, 65 MİLYAR DOLAR GELİR

 TÜRKİYE'NİN 2023 TURİZM STRATEJİSİ
28 Kasım 2019 - 15:04

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türkiye’nin turizmdeki 2023 yılı hedefinin 75 milyon turist, gelirinin ise 65 milyar olduğunu yineledi ve yeni strateji çalışmaları kapsamında Antalya’nın uçuş kapasitesinin iki katına çıkarılacağını müjdeledi.

Akdeniz Turistik Otelciler ve İşletmeciler Birliği (AKTOB) tarafından bu yıl 9'uncusu düzenlenen Uluslararası Resort Turizm Kongresi, Antalya’nın Serik ilçesine bağlı turizm merkezi Belek’te başladı. Kongreye, Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Antalya Valisi Münir Karaloğlu, Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek, turizm birlikleri ve sektör temsilcileri katıldı. Kongrede Bakan Mehmet Nuri Ersoy Türkiye’nin turizmdeki yeni stratejisine ilişkin uzun bir sunum gerçekleştirdi.

“HEDEF 75 MİLYON TURİST, 65 MİLYAR DOLAR GELİR”
Türkiye’nin turizmde yüzde 21’lik büyüme gerçekleştirmesiyle dünya standartlarının çok çok üstüne çıktığını hatırlatan Bakan Ersoy, “Bu büyümeyi görünce çıtayı çok yukarı çıkarıyoruz ve 2023’te hedefi 75 milyon turist olarak görüyoruz. 2016’da 30 milyon rakamlarına kadar indik. 2108’de olması gereken yere geldik. 2016 yılındaki düşüş olmasaydı 2018 yılı itibariyle 46 milyonu yakalayabilirdik.Eski stratejilerle devam edersek izleyeceğimiz yol, 2023’de 54.5 milyon turist sayısına Türkiye’nin gelmesi. Bizim hedefimiz çok daha yüksek. Bu hedeflere gelmek için birçok değişiklikler yapmamız gerekiyor. 2018 rakamlarına baktığımızda turist sayısında 6’ncı, gelir bakımından 14’üncü sırada yer alıyoruz. Bu 6’ıncılıktan 5’inci sıraya yükselebiliriz ama geliri nasıl artırırız ona konsantre olmamız gerekiyor. 2023 hedefimiz 65 milyar dolar turizm geliri. 2019 yılında kişi başı gecelik gelir 67 dolar ön görülüyor ama bu muhtemelen 69 dolar olarak gerçekleşecek” dedi.

TANITIMA YATIRIM
Bu yıl hayata konulan Türkiye Turizm Tanıtım ve Geliştirme Ajansı’nın (TGA) olumlu anlamda turizme etkisi olduğuna değinen Bakan Ersoy, bu ajansları İtalya, Almanya, Singapur, Tayland ve Türkiye’nin rakip olarak gördüğü İspanya’nın yıllarca yıl önce devreye soktuğuna dikkat çekti. 2019 yılında ajansın tanıtım çalışmalarına 72 milyon dolar ayırdıklarını belirten Ersoy, Temmuz ve Ağustos aylarında turist sayısındaki artışla bunun etkisini gördüklerini söyledi. Ersoy, 2020 yılında ajansa ayrılacak tutarın 220 milyon olacağını bildirdi.Bakan Ersoy, Türkiye’nin turizm ana pazarlarında yoğun bir şekilde tanıtım yaptığını, buna ilave olarak da Çin, Hindistan, Güney Kore, Japonya ve orta ve doğu Avrupa’yı yeni odak pazarlar olarak belirleneceğini söyledi.

“UÇUŞ KAPASİTESİ İKİ KATINA ÇIKARTILACAK”

Antalya’daUlaştırma alt yapısıyla ilgili sıkıntı yaşandığını ancak şehrin pist konusunda şanslı olduğunu ifade eden Ersoy, “Bizim pistlerimiz ve stok kapasitemiz yeterli. Ulaştırma Bakanlığı ile bir protokol yaptık, protokol gereği, Haziran 2020 yılına kadar Antalya ve Gazipaşa havalimanını genel hizmet binalarının kapasite artışıyla ilgili ihaleye çıkılacak. Bununla ilgili çalışmalar da bitmek üzere. 2021 sonuna kadar kapasite iki katına çıkartılacak hale getirilecek. Yani Antalya’nın uçuş kapasitesi iki katına çıkarılacak” dedi.

TURİZMİ 12 AYA YAYACAK ÇALIŞMALAR
Antalya Büyükşehir Belediye Başkanı Muhittin Böcek ise, Antalya’nın nüfusunun 9 katı turiste ev sahipliği yaptığını söyledi.  Başkan Böcek bu durumun alt yapıdan çevreye, ulaşımdan temizliğe kadar pek çok konuda belediye hizmetlerine ilave yük getirdiğini belirterek, “Ortak akılla çözüm üretmek adına Antalya Turizm Birliği’ni hayata geçiriyoruz” dedi.  İç turizmi canlandırmak ve turizmi 12 aya yaymak adına da çalışmalar yürüttüklerini söyleyen Başkan Muhittin Böcek, kent estetiğine önem vererek şehir mobilyaları başta olmak üzere özel günlerde meydanların, caddelerin ve falezlerin aydınlatılması, şehrin baştan sona çiçeklerle donatılması çalışmalarının da tüm hızıyla devam ettiğini vurguladı.

TURİZMDE 'İKLİM KRİZİ' TEHLİKESİ

Rewe Grup CEO'su Sören Hartmann da, baş konuşmacı olarak 'Turizmin geleceği, geleceğin turizmi' başlığıyla sunum yaptı. Hartmann, Thomas Cook'un batışından iklim krizine ve destinasyonların değişmesine kadar açıklamalarda bulundu. Türkiye'nin geçen yıllarda yaşadığı sıkıntıların ardından turizmde geri geldiğini belirten Hartmann, "Türkiye geri geldi. Buna şüphe yok. Bu, 'Türkiye'ye güven' anlamına geliyor. Sizin çok iyi ürününüz var, kaliteli hizmet var, çok iyi tesisler var. Ucuz değilsiniz ama hakkaniyetli bir fiyat. Dünyadaki en iyi tesisler var ve misafirleri çok iyi ağırlıyorsunuz. Çok güzel bir ülkeniz var" dedi.

İHA, DHA, Haber merkezi

YORUMLAR

  • 0 Yorum