Yerel kalkınmada fuarın rolü büyük

Fuar kenti haline gelen Antalya, yaş sebze, meyve fuarları, yöresel ürünler fuarı ve ürün ihtisas fuarlarıyla ihracata katkı sağlarken, yerel kalkınmaya da öncü oluyor

Yerel kalkınmada fuarın rolü büyük
16 Kasım 2014 - 13:37
Fuar kenti haline gelen Antalya, yaş sebze, meyve fuarları, yöresel ürünler fuarı ve ürün ihtisas fuarlarıyla ihracata katkı sağlarken, yerel kalkınmaya da öncü oluyor.
 
Ziraat Ajans tarafından bu yıl 3. kez düzenlenen Yöresel Ürünler Tanıtım Günleri ve Kültür Sanat Etkinlikleri’ni organize eden Ziraat Ajans Genel Müdürü Eray Can, kaybolan kültürleri yeni nesillere aktarmak amacıyla bu tür fuarlar düzenlediklerini belirtti. Sadece Antalya’da değil, Türkiye’nin birçok noktasında bu tür fuarlar gerçekleştirdiklerini anlatan Can, “Günümüz şartlarında insanların şehir şehir gezerek kırsal ürünleri tanıma şansı yok. Biz de kırsalda kalan ürünleri şehre taşıyarak, ürünlerin tanıtılması için çalışıyoruz. Hatta uluslar arası alanda gerçekleştirdiğimiz fuarlar sayesinde yerel kalkınmayı sağlıyoruz ve ürün ihraç ediyoruz.  Bir anlamda kültür miraslarımızı geleceğe aktarıyoruz.”
 
Bakan Şahin açacak
Türkiye’nin birçok noktasında ürün ihtisas fuarları gerçekleştirdiklerini anlatan Can, özellikle İstanbul’da gerçekleştirdikleri Yaş Sebze ve Meyve Fuarı’nı uluslar arası kapsamda düzenlediklerini ve büyük ilgi gördüklerini aktardı. Önümüzdeki hafta Kumluca’da domates fuarı açacaklarını duyuran Can, fuarın kurdelesini Aile ve Sosyal Politikalar Bakanı Fatma Şahin tarafından kesileceğini paylaştı. Antalya’da toplam 10 fuar açtıklarını hatırlatan Can, yüzde 100 yerli sermaye ile açılan bu tür fuarların bölge tanıtımına ve ekonomik kalkınmaya katkı sağladığına dikkat çekti.

 
Tarıma ve ihracata katkısı
10 yıldır bu tür fuarlarla insanlara ulaştıklarını anlatan Antalyalı iş adamı Can konuşmasına şöyle devam etti: “İstanbul’daki yaş sebze ve meyve fuarıyla Kumluca’daki domates fuarına 11 ülkeden ticari ateşe geliyor. Biz bu ülkelere sebze ve meyve ihraç ediyoruz. Ürün ihtisas fuarlarına en fazla 5 bin kişi gelirken, yiyecek fuarlarına ortalama 70 bin kişi katılıyor. Biz Türkiye’de örtü altı sebzeciliğinin gelişmesine vesile olduk. Ayrıca meyve fuarıyla da Akdeniz Bölgesi’nde bodur elmacılığını geliştirdik. Aksu bölgesinde bundan 10 yıl önceye kadar sadece pamuk yetiştiriliyordu. Şu anda orada seracılık gelişti. Yüksek tünellerde meyvecilik yapılmaya başlandı. Batı Akdeniz Tarımsal Araştırma ve Geliştirme Merkezi (BATEM) ile birlikte çalışıyoruz. Bu sayede yarı tropik ürün olan kivi, avokado gibi ürünlerin bu bölgede yetiştirilebileceğini gösterdik.”  


 

FACEBOOK YORUMLAR

YORUMLAR

  • 0 Yorum