Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Konfederasyonu Genel Başkan Yardımcısı Nazmi Acan, sürücü kurslarının yarısında eğitimin yetersiz olduğunu söyledi,
Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Konfederasyonu Genel Başkan Yardımcısı Nazmi Acan, “Türkiye 'deki sürücü kurslarının yarısında verilen eğitim yetersiz. 250 liraya eğitim veren kurslarda 2-3 saat direksiyon eğitimi alan kişiler ehliyet sahibi oluyor. Ehliyet alacak kişilerin teorik derslere katılımı zorunlu olmasına rağmen, bu kurslarda katılım, kişinin isteğine bırakılıyor. Yönetmeliğe göre ehliyet alacak kişiye, akan trafikte sürüş yapabilene kadar verilen eğitimin ardından, 12 saat de akan trafikte zorunlu eğitim verilmeli. Ama çoğunlukla kurslarda, sadece zorunlu olan 12 saat eğitim veriliyor. Bazı kurslarda bu kurala da uyulmuyor. Bu nedenle sürücü kurslarına yönelik eğitim ve sınav uygulamasında denetim artırılmalı.”
Kurs fazlası var
Sürücü kurslarındaki eğitim kalitesinin yükselmesi için yeni kurallar gerektiğini dile getiren Acan, “Türkiye'de sürücü kursu açılması durdurulmalı. Kurs açacak kişiler mesleki tecrübeye sahip olmalı. Standartları uygulamayan kurslara kapatma cezası verilmeli. Direksiyon sınavları, uzman sınav yapıcılar yetiştirilerek, onlar tarafından yapılmalı” diye konuştu. Sürücü kursu sayısının fazlalığına da dikkati çeken Nazmi Acan, 40 bin nüfusa bir kursun hizmet vermesi ve sabit fiyat uygulamasının hayata geçirilmesi gerektiğini belirtti. Türkiye de trafik kazalarında hayatını kaybedenlerin sayısının fazla olduğunu belirten Nazmi Acan, kazaların bilgi eksikliğinden kaynaklandığı yaklaşımına itiraz ederek, kazaların insanlardaki trafik kültürü yetersizliğinden meydana geldiğini, bu kültürü geliştirici eğitim müfredatı hazırlanması gerektiğini söyledi.
Sürücü Kursları ve Eğitimcileri Konfederasyonu Genel Başkan Yardımcısı Nazmi Acan, “Türkiye 'deki sürücü kurslarının yarısında verilen eğitim yetersiz. 250 liraya eğitim veren kurslarda 2-3 saat direksiyon eğitimi alan kişiler ehliyet sahibi oluyor. Ehliyet alacak kişilerin teorik derslere katılımı zorunlu olmasına rağmen, bu kurslarda katılım, kişinin isteğine bırakılıyor. Yönetmeliğe göre ehliyet alacak kişiye, akan trafikte sürüş yapabilene kadar verilen eğitimin ardından, 12 saat de akan trafikte zorunlu eğitim verilmeli. Ama çoğunlukla kurslarda, sadece zorunlu olan 12 saat eğitim veriliyor. Bazı kurslarda bu kurala da uyulmuyor. Bu nedenle sürücü kurslarına yönelik eğitim ve sınav uygulamasında denetim artırılmalı.”
Kurs fazlası var
Sürücü kurslarındaki eğitim kalitesinin yükselmesi için yeni kurallar gerektiğini dile getiren Acan, “Türkiye'de sürücü kursu açılması durdurulmalı. Kurs açacak kişiler mesleki tecrübeye sahip olmalı. Standartları uygulamayan kurslara kapatma cezası verilmeli. Direksiyon sınavları, uzman sınav yapıcılar yetiştirilerek, onlar tarafından yapılmalı” diye konuştu. Sürücü kursu sayısının fazlalığına da dikkati çeken Nazmi Acan, 40 bin nüfusa bir kursun hizmet vermesi ve sabit fiyat uygulamasının hayata geçirilmesi gerektiğini belirtti. Türkiye de trafik kazalarında hayatını kaybedenlerin sayısının fazla olduğunu belirten Nazmi Acan, kazaların bilgi eksikliğinden kaynaklandığı yaklaşımına itiraz ederek, kazaların insanlardaki trafik kültürü yetersizliğinden meydana geldiğini, bu kültürü geliştirici eğitim müfredatı hazırlanması gerektiğini söyledi.