Eğitim Bir Sen Antalya Şube Başkanı Mustafa Çoban, 2017-2018 eğitim-öğretim yılını değerlendirerek, sendikanın eğitim ile ilgili taleplerini dile getirdi.
Ülkemizde 17 milyon 300 bin olmak üzere, Antalya'da 1556 okulda 446 bin öğrenci ile 29 bin 379 öğretmenin tatile gireceğini belirten Başkan Çoban, “Öğrencilerimiz için dinlenme, öğretmenlerimiz için yenilenme, yöneticilerimiz için ise sorunların tespiti ve çözümü için bir planlama dönemine giriyoruz. Milletimizin geleceğe güvenle bakabileceği, ülkemizin verimli bir eğitim sistemine kavuşabileceği, eğitimin niteliğinin artacağı, eğitimin sorunlarının çözüleceği, eğitimcilerin daha fazla itibar göreceği ve kalıcı politikaların izleneceği yeni bir dönem istiyoruz” dedi.
ÇÖZÜM BEKLEYEN SORUNLAR
Çoban üzerinde durulan diğer önemli başlıkları şu şekilde sıraladı:
“Ortaöğretime geçiş sürecinde doğabilecek problemlere yönelik çözümler şimdiden bulunmalıdır, Öğretmenleri motive edici bir kariyer sistemi geliştirilmelidir, Alan değişikliği öğretmenlerin hakkı olarak görülmelidir, Okulların fiziki altyapısı geliştirilmeli ve okullara doğrudan ödenek tahsis edilmelidir, Yardımcı hizmet sınıfı çalışanlarının görev tanımları yapılmalıdır, Hizmetli ve memurların fazla çalışma sorunu çözülmelidir, Eğitim kurumlarının hizmetli ve memur ihtiyacı karşılanmalıdır, Hizmet içi eğitim çalışmaları mesleki gelişime dayalı olarak yeniden planlanmalıdır, Eğitim kurumu yöneticileri işveren muamelesi görmemelidir, Öğretim yılına hazırlık ödeneği tüm eğitim çalışanlarına ödenmelidir”
Murat ESENTEKİN
Ülkemizde 17 milyon 300 bin olmak üzere, Antalya'da 1556 okulda 446 bin öğrenci ile 29 bin 379 öğretmenin tatile gireceğini belirten Başkan Çoban, “Öğrencilerimiz için dinlenme, öğretmenlerimiz için yenilenme, yöneticilerimiz için ise sorunların tespiti ve çözümü için bir planlama dönemine giriyoruz. Milletimizin geleceğe güvenle bakabileceği, ülkemizin verimli bir eğitim sistemine kavuşabileceği, eğitimin niteliğinin artacağı, eğitimin sorunlarının çözüleceği, eğitimcilerin daha fazla itibar göreceği ve kalıcı politikaların izleneceği yeni bir dönem istiyoruz” dedi.
ÇÖZÜM BEKLEYEN SORUNLAR
Çoban üzerinde durulan diğer önemli başlıkları şu şekilde sıraladı:
“Ortaöğretime geçiş sürecinde doğabilecek problemlere yönelik çözümler şimdiden bulunmalıdır, Öğretmenleri motive edici bir kariyer sistemi geliştirilmelidir, Alan değişikliği öğretmenlerin hakkı olarak görülmelidir, Okulların fiziki altyapısı geliştirilmeli ve okullara doğrudan ödenek tahsis edilmelidir, Yardımcı hizmet sınıfı çalışanlarının görev tanımları yapılmalıdır, Hizmetli ve memurların fazla çalışma sorunu çözülmelidir, Eğitim kurumlarının hizmetli ve memur ihtiyacı karşılanmalıdır, Hizmet içi eğitim çalışmaları mesleki gelişime dayalı olarak yeniden planlanmalıdır, Eğitim kurumu yöneticileri işveren muamelesi görmemelidir, Öğretim yılına hazırlık ödeneği tüm eğitim çalışanlarına ödenmelidir”
Murat ESENTEKİN