Leonardo da Vinci, Einstein, Mozart gibi dahilerin yaşadığı ve Türkiye'de her yüz çocuktan beşinde görülen disleksi hastalığına karşın MÜSİAD Antalya Şubesi, özel eğitim ile tedavi edilebilen disleksi konusunda çalışmalarına hız verdi.
Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Antalya Şubesi, sosyal sorumluluk alanında da projelerini sürdürüyor. Antalya'da Disleksili (öğrenme güçlüğü) öğrencilerin desteklenmesi konusunda yürütülen proje eğitimleri hız kazandı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. E. Rüya Özmen, proje kapsamında eğiticilere eğitim verdi.
Ülkemizde özel eğitim öğretmeni yetiştirme sürecinde geçmişten günümüze hem niteliksel hem de niceliksel anlamda pek çok mesafe kat edildiğini söyleyen MÜSİAD Antalya Şube Başkanı Ramazan Kalken, meslek elemanlarının yeterliklerinin artırılması konusunda henüz istenen başarının sağlanamadığını söyledi.
TÜRKİYE’YE ÖRNEK PROJE
MÜSİAD olarak sosyal sorumluluk projelerine büyük önem verdiklerini belirten Başkan Ramazan Kalken, İlk defa Antalya’dan başlayan projenin tüm Türkiye’ye mal olmasını ve farkındalık oluşmasını istediklerini belirterek, “Bütün bu bilgiler ışığında “Öğrenme Güçlüğüne Etkili Yaklaşımlar” projesi çerçevesinde Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile MÜSİAD arasında imzalanan işbirliği protokolü ile özel öğrenme güçlüğü eğitim uygulamaları kursu, gelişmiş ülke standartlarına erişmiştir” dedi.
DİSLEKSİ FARKINDALIĞI ARTIYOR
Projenin MÜSİAD koordinatörlerinden Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi doktorlarından Dr. Nur Okudan da, öğrenme güçlüğünün farkındalığı konusunda Antalya başta olmak üzere tüm Türkiye’de gerekli çalışmaların yapılmasında MÜSİAD üstüne düşenin yapıyor, yapmaya da devam edeceğini söyledi.
Eğitimcilerin amacı ise, okullarda verecekleri seminerle domino taşlarını harekete geçirmek ve büyük bir yüzdesi okulu terk etmekle karşı karşıya kalan ve sınıfın haylaz çocuğu olarak etiketlenen öğrenme güçlüğü olan çocukları topluma kazandırmak.
DİSLEKSİ NEDİR ?
Disleksi dinleme, konuşma, okuma, yazma, akıl yürütme ile matematik yeteneklerinin kazanılmasında ve kullanılmasında önemli güçlüklerle kendini gösteren bir öğrenme bozukluğudur.
Müstakil Sanayici ve İşadamları Derneği (MÜSİAD) Antalya Şubesi, sosyal sorumluluk alanında da projelerini sürdürüyor. Antalya'da Disleksili (öğrenme güçlüğü) öğrencilerin desteklenmesi konusunda yürütülen proje eğitimleri hız kazandı. Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültesi Özel Eğitim Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. E. Rüya Özmen, proje kapsamında eğiticilere eğitim verdi.
Ülkemizde özel eğitim öğretmeni yetiştirme sürecinde geçmişten günümüze hem niteliksel hem de niceliksel anlamda pek çok mesafe kat edildiğini söyleyen MÜSİAD Antalya Şube Başkanı Ramazan Kalken, meslek elemanlarının yeterliklerinin artırılması konusunda henüz istenen başarının sağlanamadığını söyledi.
TÜRKİYE’YE ÖRNEK PROJE
MÜSİAD olarak sosyal sorumluluk projelerine büyük önem verdiklerini belirten Başkan Ramazan Kalken, İlk defa Antalya’dan başlayan projenin tüm Türkiye’ye mal olmasını ve farkındalık oluşmasını istediklerini belirterek, “Bütün bu bilgiler ışığında “Öğrenme Güçlüğüne Etkili Yaklaşımlar” projesi çerçevesinde Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü ile MÜSİAD arasında imzalanan işbirliği protokolü ile özel öğrenme güçlüğü eğitim uygulamaları kursu, gelişmiş ülke standartlarına erişmiştir” dedi.
DİSLEKSİ FARKINDALIĞI ARTIYOR
Projenin MÜSİAD koordinatörlerinden Antalya Eğitim ve Araştırma Hastanesi doktorlarından Dr. Nur Okudan da, öğrenme güçlüğünün farkındalığı konusunda Antalya başta olmak üzere tüm Türkiye’de gerekli çalışmaların yapılmasında MÜSİAD üstüne düşenin yapıyor, yapmaya da devam edeceğini söyledi.
Eğitimcilerin amacı ise, okullarda verecekleri seminerle domino taşlarını harekete geçirmek ve büyük bir yüzdesi okulu terk etmekle karşı karşıya kalan ve sınıfın haylaz çocuğu olarak etiketlenen öğrenme güçlüğü olan çocukları topluma kazandırmak.
DİSLEKSİ NEDİR ?
Disleksi dinleme, konuşma, okuma, yazma, akıl yürütme ile matematik yeteneklerinin kazanılmasında ve kullanılmasında önemli güçlüklerle kendini gösteren bir öğrenme bozukluğudur.