Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Eylül ayı meclis olağan toplantısı ATSO konferans salonunda ATSO Başkanı Çetin Osman Budak’ın başkanlığında gerçekleştirildi. Toplantıda gündeme ilişkin değerlendirmeler yapan ATSO Başkanı Budak, ülke gündeminde ekonominin konuşulmamasından yakındı. Türkiye’nin bir çok sorunu olduğunu vurgulayan Budak, "Ekonomi gündeme bir türlü gelmiyor. Seçimler sürekli olarak gündemde. Türkiye’de Irak Şam İslam Devleti (IŞİD) sorunu aynı zamanda Güneydoğu’daki sorunlar gündemde. Eğitim dönemi başladı, Güneydoğu’da okullar ne durumda bilmiyoruz. Bu da gündeme gelmiyor. Özellikle ana gündemin ekonomi olması gerekiyor" dedi. Türkiye ekonomisinin kırılganlığını devam ettirdiğini savunan Budak, kırılgan beşli olan Brezilya, Güney Afrika, Rusya, Türkiye ve Hindistan arasında ekonomisi en kırılgan ülkenin Türkiye olduğunu söyledi.
Büyüme hızı yetersiz
Türkiye ekonomisinin kırılganlığını devam ettirdiğini anlatan Budak şöyle devam etti: “Büyüme hızımız çok yavaşladı. Gözümüz kulağımız Amerika’da. Artık tasarrufumuz yok. Borç alarak büyüyoruz. Özellikle Türkiye’nin döviz açığı dışarıdan alındığı sürece bu durum böyle devam edecek. Şu an çok ciddi kriz ya da risk algısının olmamasına rağmen ben böyle bir algının ileride olacağını bekliyorum. Antalya turizminin ciddi bir oranı Rusya’dan gelen turistlerle doldu. Şimdi orada da bir kriz var. Pazarın biraz çeşitlenmesi lazım. Yüzde 2-3 büyümeler bu ülkeyi kesmez. En az yüzde 7 olmalı. Ekonomi ile ilgili reformların 2015 sonuna bırakılması ise bir yıl kayıp demektir. Bu kaybın acısı 5 yılda çıkar.
Reformlar başlamalı
“O yüzden ekonomi alanında reformlara bir an önce başlanmalıdır. Antalya ekonomisi de ülke ekonomisinden çok farklı değil. Antalya’da turizm ve tarımın biraz ayrıştığını düşünebilirsiniz. Ama rakamlar öyle söylemiyor. İşlerin durgunluğunu herkes biliyor. Bunun nedeni istenen büyüme seviyesinin yakalanamamış olması. Ekonominin büyümesi için her alanda reformları önümüze koyup bu reformları hayata geçirmemiz lazım. Markamıza yatırım yapacağız. Markalı ürünler her zaman pazar bulur."