Cep telefonlarına gelen dolandırıcı mesajları vatandaşları bezdirdi. Çok sayıda tüketici mantar gibi çoğalan hayali şirketlerin bu tuzağına düşüyor.Cep telefonları üzerinde yapılan dolandırıcılıklara son zamanlarda bir yenisi daha eklendi. Bankaların müşterilerden aldığı ve belgeleyemediği ücretleri geri alabilme konusunda tüketicilerin başlattığı hukuki mücadele, dolandırıcılara yeni bir pazar oluşturdu. Cep telefonuna genellikle ‘Uyarı’ olarak atılan SMS ile vatandaşa, ‘Kredi kart aidatı ve dosya masraflarınızın iadesi için son gün. Hemen arayın!’ veya ‘Kredi borcunuz birikti, taksitlendirmek için hemen arayın’ şeklinde gelen mesajlar çok sayıda telefon kullanıcısını mağdur etti. Mesajlara itibar etmeyinMesajın kurumsal bankalardan geldiğini sanan tüketiciler, müşteri temsilcisi kılığındaki muhataplara çekinmeden kişisel bilgilerini veriyor. Kredi kartı numarasını alarak, verilen hizmet karşılığı karttan ücret çekilmesini onaylattıran sözde müşteri temsilcileri, ücret tahsilatının yapılmasının ardından tüm iletişim yollarını da kapatıyor. İrtibat numaralarına bir daha ulaşılamıyor. Tüketiciler Birliği Federasyonu Genel Başkan Vekili Avukat İbrahim Güllü ise vatandaşları, bu mesajlara itibar etmemeleri konusunda uyarıyor. İbrahim Güllü uyarıyorGüllü, tüketicilerin bankalardan paralarını geri alma arayışı içerisinde olmasıyla birlikte telefon dolandırıcılarına yeni piyasa oluşmasını şöyle anlattı: “Tüketici lehine çıkan kararlar ve Yargıtay tarafından tüketici mahkemelerinin kararlarının onanması sonucu birçok tüketici dosya masraflarını geri almak için müracaat etmeye başladı. Tüketici Hakem Heyetleri ve Tüketici Mahkemeleri’ne başvurularda son zamanlarda büyük artış oldu. Halk arasında da bu konu yaygınlaştı. Vatandaşların bilgisizliğiyle dolandırıcılara gün doğdu. Bir takım firmalar, danışmanlık hizmeti adı altında ‘Bankalardan dosya masraflarınızı geri alıyoruz” şeklinde vatandaşı kandırıyor.” Telefonda ödeme yaptırıyorlarGüllü, bazı vaatlerde bulunup telefonda hizmet verdiklerini öne süren firmaların, kredi kartı üzerinden ödeme yaptırdığının altını çizdi. ‘Geri alıyoruz’ cümlesine dikkat çeken Güllü, belli bir ücret karşılığında bu hizmeti veren hayali firmaların olduğunu söyledi. Gerçek firmaların ise kargo yoluyla boş form göndererek 100 lira civarında ödeme yaptırdıklarını vurgulayan Güllü, şöyle devam etti: “Tüketici Başvuru Merkezleri’ne veya Hakem Heyetleri’ne geldiklerinde biz zaten vatandaşa ücretsiz olarak formları doldurmakta yardımcı oluyoruz. Bu olay o kadar yaygınlaştı ki, bana da böyle bir mesaj geldi. Bu olaylar tüketici mağduriyeti ve dolandırıcılık olarak nitelendirilebilir.” BAZI MAĞDURLAR VE GELEN MESAJLAR:
Mehmet Şahin: Bana mesaj gönderdiler ve arkasından aradılar. İlk başta inanmadım ama kişisel bilgilerimi söylediklerinde ikna oldum. Resmi bir kişiyle görüştüğümü sandım. Kredi kartımın numarasını bildiklerini ancak teyit etmek için tekrar etmemi söylediler ve onay aldılar. Karşılığında 455 dolar kesintinin onaylandığını söylediler. Sinirlenip kapattım. Tekrar aradığımda ise numaraya ulaşamadım. Bana da ödeme sonrası bilgi mesajı göndermişler.
Hacer Öztekin: Mesajdaki numarayı aradığımda Gerçek Danışmanlık Tüketici Bilgilendirme Merkezi adı altında müşteri temsilcisiyle görüştüm. ‘Biz size yardımcı oluyoruz’ dediler ve benden kredi çekip çekmediğim konusunda sorular sordular. Kredi miktarına karşılık belirledikleri en az bin 500 liralık dosya masrafına karşılık 500 lira hizmet bedeli aldıklarını söylediler. Bin 500’ün altındaki miktara hizmet vermediklerini belirttiler. Az kalsın oyuna geliyordum.
Şenol İnan:
‘444 53 48’ numaradan aradılar, daha sonra da ‘212’ alan koduyla aradılar. SMS göndermediler. 444’lü numara olunca güvendim, açtım. Bana yardımcı olacaklarını söylediler ama inanmadım hemen telefonu kapattım.
Mehmet Şahin: Bana mesaj gönderdiler ve arkasından aradılar. İlk başta inanmadım ama kişisel bilgilerimi söylediklerinde ikna oldum. Resmi bir kişiyle görüştüğümü sandım. Kredi kartımın numarasını bildiklerini ancak teyit etmek için tekrar etmemi söylediler ve onay aldılar. Karşılığında 455 dolar kesintinin onaylandığını söylediler. Sinirlenip kapattım. Tekrar aradığımda ise numaraya ulaşamadım. Bana da ödeme sonrası bilgi mesajı göndermişler.
Hacer Öztekin: Mesajdaki numarayı aradığımda Gerçek Danışmanlık Tüketici Bilgilendirme Merkezi adı altında müşteri temsilcisiyle görüştüm. ‘Biz size yardımcı oluyoruz’ dediler ve benden kredi çekip çekmediğim konusunda sorular sordular. Kredi miktarına karşılık belirledikleri en az bin 500 liralık dosya masrafına karşılık 500 lira hizmet bedeli aldıklarını söylediler. Bin 500’ün altındaki miktara hizmet vermediklerini belirttiler. Az kalsın oyuna geliyordum.
Şenol İnan:
‘444 53 48’ numaradan aradılar, daha sonra da ‘212’ alan koduyla aradılar. SMS göndermediler. 444’lü numara olunca güvendim, açtım. Bana yardımcı olacaklarını söylediler ama inanmadım hemen telefonu kapattım.