Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Başkanı Davut Çetin, Akdeniz Üniversitesi (AÜ) Elmalı Meslek Yüksekokulu (MYO) öğrencileriyle söyleşide bir araya geldi.
Elmalı MYO'da söyleşiye öğretim görevlileri, öğrenciler ve davetliler katıldı. Başkan Çetin, Türkiye ve Antalya ekonomisi hakkında bilgiler verdi. Antalya ekonomisinin turizm ve tarıma dayalı bir sektör olduğunu belirten Başkan Çetin, "Antalya ticaretinin neredeyse yüzde 50'sini turizm sektörü oluşturmaktadır. Antalya'da İspanya, Mısır ve Yunanistan'dan daha fazla 5 yıldızlı otel bulundurmakta. Türkiye'ye gelen turist sayısı 40 milyon, Antalya'ya bu yıl gelmesi beklenen turist sayısı ise 14 milyon. Bu rakamlardan da anlaşılabileceği gibi şehrimizin turizm potansiyeli çok büyük. Buna bağlı olarak özellikle gençlerimiz açısından turizm sektörü büyük bir istihdam kaynağı. Onun için sevgili öğrenciler bu şartları göz önünde bulundurarak kendinizi iyi yetiştirmeye ve yabancı dil öğrenmeye gayret gösterin" diye konuştu.
ANTALYA'NIN TARIMI
Antalya'nın tarımına ilişkin de bilgi veren Davut Çetin, şunları kaydetti:
"Antalya, Türkiye'nin yaş meyve sebze deposudur. Elmalı'da elma, Finike ve Kumluca'da portakal üretiliyor. Türkiye örtü altı varlığının yüzde 50'si Antalya'dadır. Şu anda 7 milyon ton yaş sebze-meyve üretimimiz var. Geçen yıl 450- 500 milyon dolarlık yaş sebze meyve ihracatı yapıldı. Diğer taraftan organize sanayi bölgesinde turizm ve tarıma destek veren 150 civarında fabrika mevcut. Üniversiteyi bitirdikten sonra iş arayacaksınız. Şehrimizin turizm, tarım ve sanayi potansiyeli sizlere büyük fırsatlar sunuyor. Bu avantajı iyi değerlendirmenizi tavsiye ederim."
'ANTALYA 4.0 YILI'
Özel sektör olarak çok ciddi anlamda yetişmiş elemana ihtiyaç duyduklarını dile getiren Davut Çetin, dijitalleşmeye dikkati çekti. Geçen yılın Antalya için inovasyon yılı ilan ettiklerini vurgulayan Çetin, "Bu yılı da Antalya 4.0 yaptık. Endüstri 4.0 dediğimizde hepimiz önce sanayide 4.0'ı ele aldık. Fakat Endüstri 4.0 sadece sanayideki 4.0 değilmiş. Turizmde 4.0 nasıl olur? Pazarlamada 4.0'ı nasıl yapabiliriz? E- ticaret ve e-pazarlamayı nasıl geliştirebiliriz? Hepimizin kendisini geliştirmesi gerekiyor. Bu yıl da Antalya 4.0 ilan ederken bir yıl yetmez dedik, 2018- 2020 ye kadar Antalya 4.0'ı ilan ettik" dedi.
Elmalı MYO'da söyleşiye öğretim görevlileri, öğrenciler ve davetliler katıldı. Başkan Çetin, Türkiye ve Antalya ekonomisi hakkında bilgiler verdi. Antalya ekonomisinin turizm ve tarıma dayalı bir sektör olduğunu belirten Başkan Çetin, "Antalya ticaretinin neredeyse yüzde 50'sini turizm sektörü oluşturmaktadır. Antalya'da İspanya, Mısır ve Yunanistan'dan daha fazla 5 yıldızlı otel bulundurmakta. Türkiye'ye gelen turist sayısı 40 milyon, Antalya'ya bu yıl gelmesi beklenen turist sayısı ise 14 milyon. Bu rakamlardan da anlaşılabileceği gibi şehrimizin turizm potansiyeli çok büyük. Buna bağlı olarak özellikle gençlerimiz açısından turizm sektörü büyük bir istihdam kaynağı. Onun için sevgili öğrenciler bu şartları göz önünde bulundurarak kendinizi iyi yetiştirmeye ve yabancı dil öğrenmeye gayret gösterin" diye konuştu.
ANTALYA'NIN TARIMI
Antalya'nın tarımına ilişkin de bilgi veren Davut Çetin, şunları kaydetti:
"Antalya, Türkiye'nin yaş meyve sebze deposudur. Elmalı'da elma, Finike ve Kumluca'da portakal üretiliyor. Türkiye örtü altı varlığının yüzde 50'si Antalya'dadır. Şu anda 7 milyon ton yaş sebze-meyve üretimimiz var. Geçen yıl 450- 500 milyon dolarlık yaş sebze meyve ihracatı yapıldı. Diğer taraftan organize sanayi bölgesinde turizm ve tarıma destek veren 150 civarında fabrika mevcut. Üniversiteyi bitirdikten sonra iş arayacaksınız. Şehrimizin turizm, tarım ve sanayi potansiyeli sizlere büyük fırsatlar sunuyor. Bu avantajı iyi değerlendirmenizi tavsiye ederim."
'ANTALYA 4.0 YILI'
Özel sektör olarak çok ciddi anlamda yetişmiş elemana ihtiyaç duyduklarını dile getiren Davut Çetin, dijitalleşmeye dikkati çekti. Geçen yılın Antalya için inovasyon yılı ilan ettiklerini vurgulayan Çetin, "Bu yılı da Antalya 4.0 yaptık. Endüstri 4.0 dediğimizde hepimiz önce sanayide 4.0'ı ele aldık. Fakat Endüstri 4.0 sadece sanayideki 4.0 değilmiş. Turizmde 4.0 nasıl olur? Pazarlamada 4.0'ı nasıl yapabiliriz? E- ticaret ve e-pazarlamayı nasıl geliştirebiliriz? Hepimizin kendisini geliştirmesi gerekiyor. Bu yıl da Antalya 4.0 ilan ederken bir yıl yetmez dedik, 2018- 2020 ye kadar Antalya 4.0'ı ilan ettik" dedi.