Antalya'nın Manavgat ilçesinde tüketici hakem heyeti 2019 yılı içerisinde şikayetleri değerlendirerek, ayıplı, kusurlu mal ve hizmet satılan 927 tüketiciye 1 milyon 118 bin 53 liranın iade edilmesine karar verdi.
Manavgat Kaymakamı Mustafa Yiğit, 2019 yılında İlçe Tüketici Hakem Heyetine bin 185 başvurunun yapıldığını söyledi. Bir önceki yıldan devreden başvurularla birlikte tüketici hakem heyetinin bin 196 başvuruyu karara bağladığını anlatan Kaymakam Mustafa Yiğit, "Verilen kararlardan 927'si tüketici lehine, 228'i tüketici aleyhine sonuçlanmıştır. 41 başvuru da ise yetkisizlik ve görevsizlik kararı verilmiştir. Başvuruların yüzde 77.50'si tüketici lehine sonuçlanmıştır. Ayıplı ve kusurlu mal ve hizmet alan tüketicilere ilgili kuruluşlardan 1 milyon 118 bin lira para iadesi yapılmasına karar verildi" dedi.
ALIŞVERİŞTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
Tüketicilerin haklarını bildikleri ölçüde ve demokratik örgütlenmelerini sağlayabildikleri oranda kendi hak ve çıkarlarını koruyabileceğini vurgulayan Kaymakam Yiğit; ürün ve hizmet satın alırken tüketicilerin dikkat etmesi gerekenleri şöyle sıraladı:
"Bir ürün satın alırken, gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşünün. Satın alacağınız ürünün fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakın. Ürünü teslim almadan, sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayın. Alacağınız ürünün sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat edin. Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı ürün satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyun. Sözleşmede satıcının adı, unvanı ve adresi, sözleşmenin düzenlendiği tarih, sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olun. Satın alınan malın cinsi ve miktarı, malın teslim tarihi, malı teslim almadan tarih atmayınız. Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve vade farkı oranı."
BAŞVURU YAPILACAK YERLER
Kaymakam Mustafa Yiğit, satın alınan ürün veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla arada çıkabilecek sorunların çözümünde, tüketici hakem heyetlerine veya tüketici sorunlarına bakmakla görevli tüketici mahkemelerine başvuru yapılması gerektiğini belirtti. Kaymakam Yiğit, "Satın alınan ve şikayet konusu olan ürün yada hizmetin uyuşmazlık bedelinin 2020 yılı için parasal değeri 6 bin 920 liranın altında ise uyuşmazlıklarda kaymakamlık bünyesinde bulunan tüketici hakem heyetine, 6 bin 920 lira ile 10 bin 390 lira arasında bulunan uyuşmazlıklarda ticaret il müdürlükleri bünyesinde tüketici il hakem heyetine, 10 bin 390 liranın üzerinde bulunan uyuşmazlıklarda tüketici mahkemelerine başvuru yapılır" diye konuştu.
DHA
Manavgat Kaymakamı Mustafa Yiğit, 2019 yılında İlçe Tüketici Hakem Heyetine bin 185 başvurunun yapıldığını söyledi. Bir önceki yıldan devreden başvurularla birlikte tüketici hakem heyetinin bin 196 başvuruyu karara bağladığını anlatan Kaymakam Mustafa Yiğit, "Verilen kararlardan 927'si tüketici lehine, 228'i tüketici aleyhine sonuçlanmıştır. 41 başvuru da ise yetkisizlik ve görevsizlik kararı verilmiştir. Başvuruların yüzde 77.50'si tüketici lehine sonuçlanmıştır. Ayıplı ve kusurlu mal ve hizmet alan tüketicilere ilgili kuruluşlardan 1 milyon 118 bin lira para iadesi yapılmasına karar verildi" dedi.
ALIŞVERİŞTE DİKKAT EDİLMESİ GEREKENLER
Tüketicilerin haklarını bildikleri ölçüde ve demokratik örgütlenmelerini sağlayabildikleri oranda kendi hak ve çıkarlarını koruyabileceğini vurgulayan Kaymakam Yiğit; ürün ve hizmet satın alırken tüketicilerin dikkat etmesi gerekenleri şöyle sıraladı:
"Bir ürün satın alırken, gerçekten bu mala ihtiyacınız olup olmadığını düşünün. Satın alacağınız ürünün fiyatının bütçenize uygun olup olmadığına bakın. Ürünü teslim almadan, sözleşmeyi imzalamayınız ve peşin ödemede bulunmayın. Alacağınız ürünün sağlam ve ayıplı olup olmadığına dikkat edin. Taksitli olarak kapıdan ve kampanyalı ürün satın alırken, hazırlanan sözleşme metnini imzalamadan önce mutlaka okuyun. Sözleşmede satıcının adı, unvanı ve adresi, sözleşmenin düzenlendiği tarih, sözleşmeye geçmiş tarih atılması cayma hakkını ortadan kaldırdığından geçmiş tarih atılmadığından emin olun. Satın alınan malın cinsi ve miktarı, malın teslim tarihi, malı teslim almadan tarih atmayınız. Malın peşin fiyatı, taksitli fiyatı ve vade farkı oranı."
BAŞVURU YAPILACAK YERLER
Kaymakam Mustafa Yiğit, satın alınan ürün veya hizmetle ilgili olarak satıcılarla arada çıkabilecek sorunların çözümünde, tüketici hakem heyetlerine veya tüketici sorunlarına bakmakla görevli tüketici mahkemelerine başvuru yapılması gerektiğini belirtti. Kaymakam Yiğit, "Satın alınan ve şikayet konusu olan ürün yada hizmetin uyuşmazlık bedelinin 2020 yılı için parasal değeri 6 bin 920 liranın altında ise uyuşmazlıklarda kaymakamlık bünyesinde bulunan tüketici hakem heyetine, 6 bin 920 lira ile 10 bin 390 lira arasında bulunan uyuşmazlıklarda ticaret il müdürlükleri bünyesinde tüketici il hakem heyetine, 10 bin 390 liranın üzerinde bulunan uyuşmazlıklarda tüketici mahkemelerine başvuru yapılır" diye konuştu.
DHA