İktidara gelip onları yönetenlerin başına en kötü adamları geliyordu. Kuran’da yaptıkları azgınlıklardan dolayı, Semud Kavmini uyarıp ıslah olmaları için Hz. Salih’in peygamber olarak gönderildiğinden bahsedilir. Hz. Salih, Semud Halkı içinde tanınan bir kişidir. O’nun hak dini tebliğ etmesini ummayan kavim, kendilerini içinde bulundukları sapkınlıklardan uzaklaşmaya çağırması karşısında şaşkınlığa düşmüşlerdir. Onların peygambere karşı ilk tepkisi onu yadırgama ve kınama olmuştur.
Hz. Salih onları, Allah’ın verdiği nimetlere karşılık şükretmeleri ve taşkınlık yapmamaları için uyarıyordu. Zevk ve eğlence içinde geçen hayatlarının devamlı olarak sürüp gitmeyeceğini, Allah’ın verdikleri nimetlerden ve yaptıkları kötülüklerden mutlaka sorguya çekileceklerini hatırlatıyordu. Salih Peygamber’in (a.s.) Hak mesajı düşük sosyal katmanlara mensup yoksullara kabul görüyor ve yüksek sınıflara mensup olanlar kendisine inanmayı reddediyorlardı. Hâlbuki Hz. Salih’in kavmi, ‘Ey Salih, sen bundan önce aramızda kendisine büyük ümitler beslenen bir kişiydin’[1] diyerek onun son derece dürüst, tam bir şahsiyet bütünlüğüne sahip olağan üstü yetenekte bir insan olduğunu kabul ve itiraf ediyorlardı.”[2]
Semud Kavminin yaşadığı kabul edilen bölge ve burada yer alan yerleşmeleri gezen Prof. Dr. Ahmet Bedir de, eserinde Hz. Salih, Semud Kavmi ve yaşadıkları bölge ile ilgili olarak daha geniş bir şekilde şu bilgileri vermektedir: Hicr, lügatte ‘kucak, eşya, etrafı duvarlarla örülü yer ve akıl’ gibi manalara gelir. Genel olarak Hicr’den maksat, Semud Kavminin oturduğu şehrin diğer adıdır. Medain-i Salih’in içinde bir mahallenin adı da olabilir. Bazılarına göre Hicr, önce bu bölgenin adı iken, sonra buraya ‘Medain-i Salih’ denmiştir. Ashab-ı Hicr’den maksat bu mahallede bulunan ve Hz. Salih’e en yaman düşmanlığı yapanların genel unvanıdır.[3]
[1] Hud, 11, 62.
[1] Mevdudi, Tefhimul Kuran, C: 4, 53.
[1] Taberi, Tefsir, XIV, 49.