Hattat Necmi Atik'in eserlerinden bir tanesi olan ‘99 SORUDA KUR'AN-I KERİM' isimli eserini takdirlerinize sunuyorum. İstifade etmeniz temennisi ile... ( [email protected] )
Yine meşhur Arap edip ve belagatçısı ¡bnü'l-Mukaffa (142/759) bir müddet Kur'an'la muarazaya kalkışmış "Ey arz, suyunu yut ve ey gök yağmuru tut" denildi. Su azaldı, iş bitirildi. (Gemi) Cudi'ye oturdu. Haksızlık yapan kavim yok olsun" denildi. ayetine gelince: "Bir beşer, bunun bir benzerini meydana getiremez" deyip, yaptığı işin Kur'an karşısında basitliğinden utanıp, yazdığı şeylerin hepsini yırtıp atmıştır.
KURAN HAKKINDAKİ YORUMLAR
Kuran'ın Edebi Mükemmelliği ve Taklit Edilemezliği Hakkındaki Yorumlardan Bazıları
Mekkeliler hala ondan mucize istiyorlardı ve Hz. Muhammed (sav), dikkate değer bir cesaretle ve kendinden eminlikle misyonunun teyidi olarak Kuran'ın kendisine başvurdu. Tüm Araplar gibi onlar da lisan ve konuşma sanatında uzmandılar. Eğer Kuran onun kendi yazması olsaydı, diğer kişiler onunla rekabet edebilirdi. Bırakalım onun gibi on ayet yazsınlar. Eğer yazamazlarsa (ki kesinlikle yazamazlar) o zaman Kuran'ı açık bir mucize olarak kabul etsinler. (Oxford Üniversitesi'nden ünlü Arap dili uzmanlarından Hamilton Gibb)
İslam düşmanı İngiliz müsteşriki Charles Millis'inFransızca'ya "HistoireduNahometisme" (Paris 1875, s.305) adıyla tercüme edilmiş eserinde, Kur'an'ı Kerim'in üslûbunun, ölüleri diriltmekten daha mucizevi sayıldığı söylenmiş ve: "Kur'an üslubunun zenginliğiyle ahengini kafir bir Avrupalı bile onu tercüme ederken taklit edemez" demiştir.
Ernest Renan, "Histoire Generale et System e Compose deş LanguesSemetiques" (Paris 1878) adlı eserinde:"Üslûp itibariyle Kur'an, daha ilk anından itibaren büyük bir yenilik olarak ortaya çıktı. Hatta denilebilir ki, bu kitap dini bir inkılap kadar edebi bir inkılaba da alamettir".."Bu ne şiirdir, ne nesirdir, ne sihirdir, yalnız ruha nüfuz eden bir şeydir" der.
Huart, "LitteratureArabe" (Paris 1902, s. 37)'de şöyle der: "Şu unutulmamalıdır ki, bütün Kur'an'da konuşan yalnız Allah'tır. Peygamber ise yalnız vahyin tebliğine vasıta olmuştur."
NathanSöderblom'unFransızca'ya "Manuel d'Histoire deş Religions" (Paris 1925, s. 185) adıyla çevrilen eserinden:"Kur'an, muayyen zamanlarda Hz. Muhammed'e tebliğ edilmiş Allah kelamıdır ve semadaki nüshasının aynı olarak tebliğ olunmuştur. İşte bundan dolayı yanılmazdır."