Hattat Necmi Atik'in eserlerinden bir tanesi olan ‘99 SORUDA KUR'AN-I KERİM' isimli eserini takdirlerinize sunuyorum. İstifade etmeniz temennisi ile... ( [email protected] )
Bilindiği, gibi Kuran'da, 29 sure 1 ya da l'den fazla sembolik harfle başlar. "Mukattaa harfleri" olarak bilinen bu harfler, aynı zamanda başlangıç harfleri olarak da adlandırılırlar. Arapçadaki 29 harften 14 tanesi, mukattaa harflerini oluşturur: Ayn, Sin, Kaf, Nun, Ra, Ya, Ta, Ha, Elif, Lam, Mim, He, Sad, Kef.
Bu harflerden "Nun" harfinin Kalem Suresi'ndeki kullanımına ba-kıldığında, ayetlerin %88.8'inde "Nun" harfi ile kafiye olduğu görülür. Şuara Suresi'nin %84.6'sı, Nemi Suresi'nin %90.32'si, Kasas Suresi'nin %92.05'i "Nun" harfi ile kafiyelenmiştir.
Kuran'ın tamamı göz önünde bulundurulduğunda ise, %50,08'inde "Nun" harfi ile kafiye yapıldığı görülür. Diğer bir deyişle Kuran'daki ayetlerin yarısından fazlası "Nun" harfi ile biter. Aynı uzunluktaki hiçbir edebi çalışmada, metnin yarısından fazlasında tek ses ile kafiye yapılması mümkün olmamıştır. Bu sadece Arapça için değil, tüm diller için geçerlidir.
Kuran'ın kafiye açısından genel incelemesi yapıldığında ise, kafiyelerin yaklaşık %80'inin Elif, Mim, Ya ve Nun harfleri tarafından oluşturulan üç sesten (n, m, a) oluştuğu görülür. % 64 "Nun" harfinin dışında, ayetlerin %30'u "Mim", "Elif" ya da "Ya" ile kafiyelidir.
Tarihte bazı kendini bilmezler ortaya çıkarak Kur'an-ı Kerim'e nazire (benzer) yapmaya kalkmışlar ama sonunda aciz kaldıklarını itiraf etmişlerdir.
Meşhur Arap filozofu Kindi'ye (260/873) Kur'an'a benzer bir şey yapmasını teklif ederler. O da bazı kısımlarına nazire yapmaya söz verir ama aradan uzun bir zaman geçtikten sonra bu işi beceremeyeceğini anlar ve şöyle der: "Allah'a yemin ederim ki, ben ona benzer bir şey yapamadım. Hiç kimseninde buna gücü yetmez. Mushaf'ı açtım, karşıma Maide Suresi çıktı. Onun ilk ayeti ahde vefa ile başlayıp, akitleri bozmaktan nehyetmekte, genel olarak helal kılmakta sonra istisnadan sonra bir istisnayı istisna etmektedir. Daha sonra da kudret ve hikmetini bildirmektedir. Bunların hepsi iki satırda anlatılmaktadır. Bu geniş ifadenin anlatılabilmesi için ciltlerle eser yazılması gerekir."