Bismillahirahmanirahim
Allahu teala (cc) teğabün süresinin 15. ayeti kerimesinde buyuruyor ki, Mallarınız ve Çocuklarınız ancak ( günaha ve azaba düşmenize sebebiyet verecek) birer fitnedir. ( Allah (cc) tarafından kendileriyle sınanacagınız ) birer imtihan vesilesidir. ( Artık sakın onların sevgisi yüzünden hainlige yönelerek imtihanı kaybetmeyin.) Allah cc ise (Rızasını ve taatını mal ve evlat sevgisine tercih edenler icin ) pek büyük bir mükafat sadece onun katındadır. Zühd 26 da
Tirmizinin rivayet ettigi hadis-i şerif de Peygamberimiz (SAV) buyurdular ki: Her ümmetin bir finesi vardır, ümmetimin fitnesi ise maldır . (M-Y-L) Kökünden gelen mal kelimesi meyletmek manasında oldugu için ziyadeye de zevalede artmaya da eksilmeyede müsaittir.
İsfehani nin dedigi gibi mal kahbedir (vefasız kadın gibidir) bazen iyinin, bazende kötünün elinde olur. Mal birçok şeye sebebdir.Tavanına ve tabanına misal verecek olursak şöyle denebilir.
a) Nisa süresinin 5. ayetinde de oldugu gibi mal, kıyama ( kalkınmaya vesiledir)
b) Alak süresinin 6. ve 7. ayetindede gectigi gibi mal, azgınlıga azmaya sebebdir. ( ilimde böyledir)
Fitne kelimesine gelince; bildigimiz fitne ve fesat manalarına geldigi gibi imtihan ve ayrıştırma manalarını da ifade eder.
İkinci manayı ele alırsak o zaman Malın,kadının ateşin ve evladın fitne olma yönü belki daha iyi anlaşılmış olur.Çünkü topraktaki elementleri ayrıştırmak icin ateşe ihtiyac vardır. İnsanın içindeki hırsı, kini, isyanı, şehveti,gadabı,yüceligi ve cüceligi ayrıştırmak icin mala vaya kadına veya evlada ihtiyac vardır.
Furkan 20 de rabbimiz şöyle buyurdu; (EY İNSANLAR) Biz sizin bazınızı diger bir kısım için bir fitne (ve imtiham vesilesi) yaptık. ( Bakalım) sabredebilecekmisiniz....?
Özet olarak Belam'ı şakî yapan nefsindeki mal sevgisi degilmiydi ? Kabilin katil olmasının müsebbibi kadın degilmiydi.Azazil'i iblis yapan nefsindeki haset degilmiydi?
NEFİSLERİMİZİ ŞEYTANA KAPTIRMAMA DİLEGİYLE