Satış ve pazarlama sektöründe en fazla karşılaşılan Merchandising pozisyonu aynı zamanda günlük olarak etkileşimde bulunulan en yaygın iş türlerinden biridir. Merchandiser ise en genel tanımıyla bir ürünü satmak ve karlılık sağlamak için çalışan kişidir. Mağazalardaki satış ve kârlılığı en üst seviyeye çıkarmak için stok durumunu takip eder, bu ürünlerin doğru zamanda doğru yerde olmasına olanak tanır. Aynı zamanda Merchandising pozisyonunda çalışan biri satış trendlerini de doğru şekilde tahmin ve analiz eder. Amaç, tüketicilerin satın alma kararlarına olumlu yönde etkilemektir.
Merchandising iş tanımına giren alanlar;
- Stok miktarlarının belirlenmesi,
- Teşhir tasarımları oluşturulması,
- Pazarlama stratejileri geliştirmek,
- Satış ve kârlılık için analizler ve tahminler yapmak,
- Sezon bazlı tahminlerde bulunmak,
- Müşterilere yönelik promosyonlar ayarlamak,
- Tedarikçi toplantıları yapmak, maliyetleri görüşmek,
- Belirlenmiş ürün alanlarında satış hacmi ve karlılığı optimize etmek gibi görevleri vardır.
Merchandiser, vitrin ve mağaza içi teşhirler, ürünlerin stratejik gruplandırılması, İyi bir şekilde stoklanmış raflar, belirli promosyon ürünlerinin, örneklerin ve diğer ücretsiz ürünlerin vurgulanması da olmak üzere alıcıları alışveriş yapmaya çekmek için birçok farklı strateji kullanmaktadır. Satışlar ve müşteriyi elde tutmayı doğrudan etkilediği için Merchandising bir işletme için kritik öneme sahiptir. Satın alma ve pazarlama ile beraber yürütülen bir ekip çalışması ile mağazaya kârlılık sağlarlar. Kimi firmalar bu süreci yönetmek için Merchandiser pozisyonunu aynı zamanda satın alma olarak görmektedir. Satış ve pazarlamayı en etkili noktaya getirmek için çalışan bu personeller aynı zamanda satış destek personeli olarak da bilinmektedir. Sorumlu olunan mağazadaki raf düzeninden ve stok durumundan sorumludur. Gerekli ürünlerin bulunması, bu ürünlerle ilgili eksiklikler varsa giderilmesi ve müşterilerin bu alana yönlendirilmesi görevlerini üstlenir. Kısacası ürünler mağazaya geldikten sonra kullanıcıyla buluşacağı son ana kadar tüm süreci yöneten kişi merchandiserdır.
Pro Tanıtım bir işletmenin markasını büyütmesine, aynı kategorideki diğer şirketlerle rekabet etmesine yardımcı olmak için Merch çalışmaları konusunda destek olmaktadır. Mağazanızın daha tanınır ve görünür olmasını sağlamak için bu hizmetten faydalanabilirsiniz. Satış ve kârlılığın yanında müşteri memnuniyetini artırmak hedeflenmiştir. Bizimle hemen iletişime geçerek detaylı bilgi alabilirsiniz.
Daha fazla detaylı bilgi almak için https://www.protanitim.com/merch-ne-demek sayfasını ziyaret edebilirsiniz.