Antalya Toptancı Hal'inde bulunan kamyoncular 1 Ocak itibarıyla yürürlüğe giren ve ‘dijital takograf’ olarak bilinen ‘Ulaştırma Elektronik Takip ve Denetim Sistemi’ne (U-ETDS) tepki gösterdi. Ülke genelinde başlatılan eylemler sonuç verdi, bakanlık 6 ay ek süre tanıdı.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının 1 Ocak 2020 tarihinden itibaren zorunlu olarak getirdiği dijital takograf takma uygulamasına Türkiye'nin dört bir yanından tepkiler geldi. Döşemealtı'nda bulunan Antalya Nakliyeciler Sitesi'nde eylem yapan kamyoncular, ardından Antalya Toptancı Hal'inde toplandı. Hal giriş çıkış kapısını kapatmak isteyen bir grup kamyoncu Antalya Emniyet Müdürlüğü'ne bağlı ekiplerin uyarısı üzerine araçlarını yol kenarına park etti. Kamyon ve tırların giriş çıkış yaptığı Antalya Toptancı Hal kuzey kapısında toplanan yaklaşık 80 kadar kamyoncu sorunun çözüme kavuşturulmasını istedi. Durumu haber alarak bölgeye gelen Antalya Şoförler, Taksiciler, Minibüsçüler Kamyoncular ve Nakliyeciler Esnaf Odası Başkanı Niyazi Özçelik, konunun takipçisi olacaklarını belirtti.
ALT YAPI HAZIR DEĞİL
Sistemin alt yapısının hazır olmadığını, ayrıca nasıl kullanılacağı hakkında kendilerine gerekli ve yeterli bilginin verilmediğini belirten nakliyeci esnafı ile Antalya Şoförler, Taksiciler, Minibüsçüler Kamyoncular ve Nakliyeciler Esnaf Odası Başkanı Niyazi Özçelik arasında küçük çaplı tartışmalar yaşandı. Sistemin tam olarak hazırlanmadan uygulamaya geçildiğini belirten Özçelik, "Kamyoncular tarafından 90'lı yıllarda kullanılan çalışma karneleri, şimdi dijital ortama taşındı. Kamyoncu esnafımızda dijital ortamda işlerini kuramadığı için sıkıntılar yaşanıyor. Grev ile bir yere varılamayacağını, federasyonumuzun bakanlık ile görüşme halinde olduğunu ve taleplerin inceleneceği yönünde dönüş yapıldığını kendilerine ilettik. Kanunlar çıkarken bir takım sıkıntılar yaşanabiliyor, şu anda da bunu yaşıyoruz" dedi.
8 SAAT SINIRLAMASI
Dijital takograf takma uygulamasına tepki gösteren kamyonculara destek olmak amacıyla Antalya'ya gelen Bucak Şoförler Odası Başkanı Arif Mayda ise, Ulaştırma Elektronik Takip ve Denetim Sistemi’nde (U-ETDS) şoförün yükü aldığı andan itibaren ünde 8 saat çalışma ile sınırlandırıldığını belirtti. Antalya'dan yük alarak İstanbul’a gidecek bir kamyonun hız sınırlaması nedeniyle yollarda 52 kilometreyi aşamayacağı ve 8 saatlik çalışma şartı nedeniyle zorluklar yaşanacağını belirten Mayda, "Bir şoför günde 8 saat araç kullanabiliyor. Bu 9 saat çalışma ile bu fiyatlara göre hiçbir kamyoncunun para kazanması imkansız. Tek amacımız var, o da sesimizi yukarıdaki yetkililere duyurmak" ifadelerini kullandı.
BAKANLIK 6 AY ERTELEDİ
Kamyoncuların eylemi sonuç verdi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 'dijital takograf' uygulamasının, firmaların U-ETDS sistemine uyum sağlamak ve faaliyette bulundukları taşıtlara ilişkin sayısal takograf ünitelerindeki verilerin gönderilmesi için gerekli hazırlıkları ve altyapılarını henüz tamamlayamaması üzerine 30 Haziran 2020 tarihine ertelendiğini açıkladı.
Özge GÜRÜN, Fotoğraf: Serçin ÇILDIR
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığının 1 Ocak 2020 tarihinden itibaren zorunlu olarak getirdiği dijital takograf takma uygulamasına Türkiye'nin dört bir yanından tepkiler geldi. Döşemealtı'nda bulunan Antalya Nakliyeciler Sitesi'nde eylem yapan kamyoncular, ardından Antalya Toptancı Hal'inde toplandı. Hal giriş çıkış kapısını kapatmak isteyen bir grup kamyoncu Antalya Emniyet Müdürlüğü'ne bağlı ekiplerin uyarısı üzerine araçlarını yol kenarına park etti. Kamyon ve tırların giriş çıkış yaptığı Antalya Toptancı Hal kuzey kapısında toplanan yaklaşık 80 kadar kamyoncu sorunun çözüme kavuşturulmasını istedi. Durumu haber alarak bölgeye gelen Antalya Şoförler, Taksiciler, Minibüsçüler Kamyoncular ve Nakliyeciler Esnaf Odası Başkanı Niyazi Özçelik, konunun takipçisi olacaklarını belirtti.
ALT YAPI HAZIR DEĞİL
Sistemin alt yapısının hazır olmadığını, ayrıca nasıl kullanılacağı hakkında kendilerine gerekli ve yeterli bilginin verilmediğini belirten nakliyeci esnafı ile Antalya Şoförler, Taksiciler, Minibüsçüler Kamyoncular ve Nakliyeciler Esnaf Odası Başkanı Niyazi Özçelik arasında küçük çaplı tartışmalar yaşandı. Sistemin tam olarak hazırlanmadan uygulamaya geçildiğini belirten Özçelik, "Kamyoncular tarafından 90'lı yıllarda kullanılan çalışma karneleri, şimdi dijital ortama taşındı. Kamyoncu esnafımızda dijital ortamda işlerini kuramadığı için sıkıntılar yaşanıyor. Grev ile bir yere varılamayacağını, federasyonumuzun bakanlık ile görüşme halinde olduğunu ve taleplerin inceleneceği yönünde dönüş yapıldığını kendilerine ilettik. Kanunlar çıkarken bir takım sıkıntılar yaşanabiliyor, şu anda da bunu yaşıyoruz" dedi.
8 SAAT SINIRLAMASI
Dijital takograf takma uygulamasına tepki gösteren kamyonculara destek olmak amacıyla Antalya'ya gelen Bucak Şoförler Odası Başkanı Arif Mayda ise, Ulaştırma Elektronik Takip ve Denetim Sistemi’nde (U-ETDS) şoförün yükü aldığı andan itibaren ünde 8 saat çalışma ile sınırlandırıldığını belirtti. Antalya'dan yük alarak İstanbul’a gidecek bir kamyonun hız sınırlaması nedeniyle yollarda 52 kilometreyi aşamayacağı ve 8 saatlik çalışma şartı nedeniyle zorluklar yaşanacağını belirten Mayda, "Bir şoför günde 8 saat araç kullanabiliyor. Bu 9 saat çalışma ile bu fiyatlara göre hiçbir kamyoncunun para kazanması imkansız. Tek amacımız var, o da sesimizi yukarıdaki yetkililere duyurmak" ifadelerini kullandı.
BAKANLIK 6 AY ERTELEDİ
Kamyoncuların eylemi sonuç verdi. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı, 'dijital takograf' uygulamasının, firmaların U-ETDS sistemine uyum sağlamak ve faaliyette bulundukları taşıtlara ilişkin sayısal takograf ünitelerindeki verilerin gönderilmesi için gerekli hazırlıkları ve altyapılarını henüz tamamlayamaması üzerine 30 Haziran 2020 tarihine ertelendiğini açıkladı.
Özge GÜRÜN, Fotoğraf: Serçin ÇILDIR