Sağlıklı psikoloji için öneriler

Memorial Antalya Hastanesi Psikiyatri Bölümü'nden Uz. Dr. Nehir Kürklü, '10 Ekim Dünya Ruh Sağlığı Günü' nedeniyle, ruh sağlığının önemi hakkında bilgi verdi, önerilerde bulundu

Sağlık 8 Ekim 2018 14:11
Sağlıklı psikoloji için öneriler
-A +A

Memorial Antalya Hastanesi Psikiyatri Bölümü'nden Uz. Dr. Nehir Kürklü, '10 Ekim Dünya Ruh Sağlığı Günü' nedeniyle, ruh sağlığının önemi hakkında bilgi verdi, önerilerde bulundu.

Nehir Kürklü, ruhsal bozuklukların kişinin biyopsikososyal yapısını bozduğunu ve kişinin yaşam kalitesini önemli ölçüde etkilediğini, kişinin işlevselliğini azaltıp gün içerisindeki performansını düşürdüğünü söyledi. Ruhsal sağlığı bozulan kişinin işyerinde konsantrasyon güçlükleri yaşadığını aktaran Kürklü, "Dikkatini toparlayamaz, zamanla tahammül gücü azalır ve kişilerarası ilişkileri bozulmaya başlar. Uyku kalitesi olmayan kişiler uykuya dalma ve sabah uyanma güçlükleri yaşar. Kişide zamanla tükenmişlik belirtileri ortaya çıkar. Halsizlik, gün içinde yorgun hissetme, unutkanlık, enerji azlığı, hayattan eskisi gibi zevk alamama, değersizlik düşünceleri, kaygı ve endişe artışı görülebilir" dedi.

BEDEN SAĞLIĞINIZI DA ETKİLİYOR
Ruhsal sıkıntılar yaşayan kişilerde birtakım bedensel belirtilerin de ortaya çıkabildiğini belirten Kürklü, "Bunlar baş ağrıları, sindirim sistemi bozuklukları, cilt reaksiyonları, yaygın vücut ağrıları, cinsel fonksiyonlarda bozulma, çarpıntı, nefes almada güçlükler olarak sayılabilir. Psikiyatrik belirtiler yaşayan kişiler yaşadıkları bu durumu gelip geçici bir sorun olarak görerek kendi başlarına üstesinden gelmeye çalışabilir. Bu durum tedavi sürecini daha da zorlaştırabilir" diye konuştu.

ALTIN KURALLAR
Nehir Kürklü, sağlıklı psikoloji için şu önerilerde bulundu:
"Yaşam şeklinizin düzenli olması önem verin. Düzenli yürüyüş, yüzme ya da diğer spor aktivitelerinde bulunun. Haftanın bir gününü keyif aldığınız bir hobiye ayırın. Günlük en az 7-8 saat uyumaya dikkat edin. Yoğun alkol tüketiminden uzak durun. Hafif besinler tüketmeye ve sağlıklı beslenmeye özen gösterin. Uzun saatler aç kalmayın. Sosyal medya ve internet kullanımını sınırlayın. Her gün en az yarım saat kitap ya da gazete okuyun ve telefon konuşmalarını mümkün olduğunca azaltın. Hafif müzikler dinleyin ve gün içinde gevşeme egzersizleri yapın." 

Kaynak : DHA

Facebook'ta paylaş butonu
Print
Yorum Yap
Yorumunuz
1000

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

Facebook Yorumları
Dikkat Çekenler
Yazarlar
Çok Okunanlar
Çok Yorumlananlar
Konseyden deprem uyarısı

Konseyden deprem uyarısı

18:00 13 Aralık 2018
Kahreden intihar

Kahreden intihar

10:35 13 Aralık 2018
Alıntı Yazarlar
Anket

Sayfalar
Duyurular
Linkler
Arşiv
Günlük Gazeteler
Oku
Ziyaretçi Defteri
Hava Durumu
Hava Durumu
Yükleniyor...