Hareketsiz yaşam hastalığı tetikliyor

Memorial Antalya Hastanesi Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Bölümü'nden Uz. Dr. Gökhan Yazıcıoğlu, modern şehir yaşamının getirdiği hareketsiz yaşam ve yüksek kalorili beslenmenin metabolik sendromu tetiklediğini söyledi

Sağlık 7 Ocak 2019 13:59
Hareketsiz yaşam hastalığı tetikliyor
-A +A

Memorial Antalya Hastanesi Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Bölümü'nden Uz. Dr. Gökhan Yazıcıoğlu, modern şehir yaşamının getirdiği hareketsiz yaşam ve yüksek kalorili beslenmenin metabolik sendromu tetiklediğini söyledi.

Türkiye'de yapılan araştırmalarda, 30 yaş ve üzerindeki 9.2 milyon kişide metabolik sendrom bulunuyor. Aynı araştırmaya göre koroner kalp hastalığı geçirenlerin ise yüzde 53'ünün aynı zamanda metabolik sendrom hastası olduğu kaydedildi. Türkiye'de metabolik sendrom görülme sıklığı erkeklerde yüzde 28, kadınlarda ise yüzde 40 olarak tespit edildi.
Memorial Antalya Hastanesi Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Bölümü'nden Uz. Dr. Gökhan Yazıcıoğlu, genetik yatkınlığın yanı sıra modern şehir yaşamının getirdiği hareketsiz yaşam ve yüksek kalorili beslenmenin metabolik sendromu tetiklediğini söyledi. Dr. Yazıcıoğlu, insülin direnciyle başlayan; bel bölgesinde yağlanma, şeker hastalığı, kan yağlarında bozukluk, hipertansiyon ve koroner kalp hastalığı ile devam eden hastalıklar sağlığı tehdit ettiğini vurguladı.

Yaşam tarzında yapılan değişiklikler ve düzenli beslenme alışkanlığı kazanmanın bu hastalıkları önlemede etkili rol oynadığını anlatan Dr. Yazıcıoğlu, "Metabolik sendromlu kişilerde kalp damar hastalıkları çok sık görülür ve ölüm riski artar. Kan şeker düzeyi diyabet sınırında değilse bile ileride bu hastalığın gelişme riski çok fazladır. Gerekli toplum sağlığı önlemleri alınmadığı takdirde metabolik sendromun, yakın gelecekte ölüm nedenleri içinde birinci sıraya oturacağı tahmin edilmektedir" dedi.

DÜZENLİ EGZERSİZ ŞART
Düzenli egzersizin insülin direncini düzelterek glukoz, lipid ve kan basıncı kontrolünü sağladığını, kalp-damar fonksiyonlarını düzelttiğine işaret eden Dr. Yazıcıoğlu, "Metabolik sendromda uygulanması gereken egzersiz modelleri yaşa, cinsiyete, vücut ağırlığına ve hastalıklara göre olmalıdır. Metabolik sendromlu bireylerde ağırlıklı olarak aerobik egzersizler tercih edilir. Aerobik egzersiz örnekleri arasında; hızlı tempolu yürüyüş, düşük tempolu koşu, bisiklete binme, ip atlama, merdiven inip çıkma, yüzme sayılabilir. Egzersizin süresi günde en az 20 dakika, en fazla bir saat olmalıdır" diye konuştu.
Dr. Yazıcıoğlu, metabolik sendroma karşı "Her gün düzenli olarak ortalama 1 saat egzersiz yapın, kilonuzu koruyun, düzenli olarak tansiyon, kolesterol ve kan şekerinizi ölçtürün, sigarayı bırakın, alkolü sınırlandırın" önerilerinde bulundu. 

Kaynak : DHA

Facebook'ta paylaş butonu
Print
Yorum Yap
Yorumunuz
1000

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

Facebook Yorumları
Dikkat Çekenler
Yazarlar
Çok Okunanlar
Çok Yorumlananlar
Alıntı Yazarlar
Anket

Sayfalar
Duyurular
Linkler
Arşiv
Günlük Gazeteler
Oku
Ziyaretçi Defteri
Hava Durumu
Hava Durumu
Yükleniyor...