Gece çalışanlara gündüz karanlıkta uyuma uyarısı

Akciğer Sağlığı ve Yoğun Bakım Derneği (ASYOD) üyesi Göğüs Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Mehmet Karadağ, uykunun vücutla sağlık arasında altın zincir olduğunu belirterek, gece çalışanların sağlıklı bir uyku için gündüz mutlaka sessiz ve karanlık ortamda uyumalarını tavsiye etti

Sağlık 15 Mart 2019 17:33
Gece çalışanlara gündüz karanlıkta uyuma uyarısı
-A +A

Akciğer Sağlığı ve Yoğun Bakım Derneği (ASYOD) üyesi Göğüs Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Mehmet Karadağ, uykunun vücutla sağlık arasında altın zincir olduğunu belirterek, gece çalışanların sağlıklı bir uyku için gündüz mutlaka sessiz ve karanlık ortamda uyumalarını tavsiye etti.

ASYOD üyesi Göğüs Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Mehmet Karadağ, 15 Mart ‘Dünya Uyku Günü’ kapsamında düzenli uykunun önemi ve uykuda solunum hastalıkları hakkında açıklamalarda bulundu. Uykuda solunum bozukluklarının son dönemde tüm dünyada dikkat çekmeye başladığına değinen Prof. Dr. Karadağ, modern yaşamda insanların önemli sağlık sorunları yaşamaya başladığını belirtti.

"YATMADAN 4 SAAT ÖNCE BİR ŞEY YEMEYİN"
Sağlıklı uyku için uyku düzeninin sağlanması gerektiğinin altını çizen Prof. Dr. Mehmet Karadağ, "Her kişinin yatacağı ve kalkacağı saatleri belirlemesi gerekiyor. Yatmadan dört saat öncesinde kafeinli içeceklerden, sigara ve alkolden uzak durulması gerekir. 12 yaş altındaki çocukların bilgisayar ve cep telefonlarını yatak odasından uzaklaştırmalıdır. Hareketli yaşamı öneriyoruz. Uyku uyuyacağımız odanın sessiz ve karanlık, belirli bir ısıda ve yatağın rahat olması gereklidir. Bunlar sağlandığı zaman kişi sağlıklı uyur ve sabah zinde kalkar" ifadelerini kullandı.

"SAĞLIKLI UYKU 6-10 SAAT ARASI"

Uyku apneli hastaların sabah uyanınca baş ağrısı çektiğini dile getiren Prof. Dr. Karadağ, "Sağlıklı yaşam için sağlıklı uyku gerekiyor. Günde 6 ile 10 saat arasında uyumalıyız. Bunun altında veya üstünde uyuyanlar sağlıksız uyuyor demektir. Ortalama uyku saati ise 8'dir. Ama mutlaka 6 saatin üzerinde uyumaya çalışmalıyız" dedi.
Prof. Dr. Karadağ, gece çalışmak zorunda kalan kişilerin gündüz mutlaka karanlık ve sessiz bir ortamda sağlıklı şekilde uyumalarını önerdi. 

Kaynak : İHA

Facebook'ta paylaş butonu
Print
Yorum Yap
Yorumunuz
1000

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

Facebook Yorumları
Dikkat Çekenler
Yazarlar
Çok Okunanlar
Çok Yorumlananlar
YOLUN SONU

YOLUN SONU

18:40 17 Mayıs 2019
Alıntı Yazarlar
Anket

Sayfalar
Duyurular
Linkler
Arşiv
Günlük Gazeteler
Oku
Ziyaretçi Defteri
Hava Durumu
Hava Durumu
Yükleniyor...