Çoban : Başlıklar tamam boşluklar eksik

Eğitim Bir Sen Antalya Şube Başkanı Mustafa Çoban, Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) 2023 Eğitim Vizyonu Belgesi'ndeki başlıkların yerinde olduğunu, ancak boşlukların tamamlanması gerektiğini söyledi.

Güncel 25 Ekim 2018 18:23
Çoban : Başlıklar tamam boşluklar eksik
-A +A

Eğitim Bir Sen Antalya Şube Başkanı Mustafa Çoban, Milli Eğitim Bakanlığı'nın (MEB) 2023 Eğitim Vizyonu Belgesi'ndeki başlıkların yerinde olduğunu, ancak boşlukların tamamlanması gerektiğini söyledi.

Memur Sen Antalya Temsilcisi ve Eğitim Bir Sen Şube Başkanı Mustafa Çoban, MEB'in '2023 Eğitim Vizyonu Belgesi' ile ilgili değerlendirme yaptı. Belgede, eğitimin iyileştirmeye açık alanlarına yönelik başlıkların yerinde ve doğru tespit edildiğini belirten ancak bu başlıklara yönelik hedefler ve eylem adımları konusunda bakanlığı ciddi ödev ve sorumlulukların beklediğini söyleyen Başkan Çoban, “Belgede, eğitimin iyileştirmeye açık alanlarına yönelik başlıklar yerinde ve doğru olarak tespit edilmiştir. Kısacası başlıklar tamam, boşluklar da tamamlanmalıdır" dedi.
Eğitim Bir Sen Şube Başkanı Çoban, sendikanın beklentilerini ve tespitlerini şu şekilde sıraladı:

“Mizaç ve yetenek temelli yaklaşımı isabetli buluyoruz, öğretmene daha fazla rol verilmelidir. Dönüşüm, eğitim çalışanlarının haklarında olumsuz sonuçlar doğurmamalıdır. Okul gelişim modeli, yönetici ve öğretmenlerin işini kolaylaştırmalıdır. Veriye dayalı yönetim anlayışı yerinde olmakla birlikte katılımcılığa da fırsat vermelidir. İş yükünün azaltılması için veriye dayalı yönetim süreci beklenmemelidir. Merkezi yerleştirme ve sınav kaygısının azaltılması hedefi önemlidir. Sözleşmeli öğretmenlik süresinin kısaltılması olumlu fakat sözleşmeliliğin kaldırılması nihai hedef olmalıdır.

ÜCRETLİ ÖĞRETMENLERİN STATÜSÜ
Ücretli öğretmenlikte asıl sorunun statü olduğu görülmelidir. Mesleki gelişimin planlanması önemli ancak yönetici ve öğretmene ek yük getirmemelidir. Her okula bütçe verilecek olması olumlu ve adil bir yaklaşımdır. Rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetlerinin yeniden tanımlanacak olması pozitif bir yaklaşımdır. Yabancı dil öğretimi İngilizceye indirgenmemelidir. Dijital içerik ve beceri destekli dönüşüm daha kapsayıcı tasarlanmalıdır. 5 yaş erken çocukluk eğitimi zorunlu değil, tercihli olmalıdır. Ortaöğretimdeki dönüşüm eğitim çalışanlarını mağdur etmemelidir." 

Kaynak : DHA

Facebook'ta paylaş butonu
Print
Yorum Yap
Yorumunuz
1000

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

Facebook Yorumları
Dikkat Çekenler
Yazarlar
Çok Okunanlar
Çok Yorumlananlar
Alıntı Yazarlar
Anket

Sayfalar
Duyurular
Linkler
Arşiv
Günlük Gazeteler
Oku
Ziyaretçi Defteri
Hava Durumu
Hava Durumu
Yükleniyor...